Operativ Personalledare på deltid sökes till SJ  Trafikledning

Operativ Personalledare på deltid sökes till SJ Trafikledning

Arbetsbeskrivning

Vill du vid sidan av dina eftergymnasiala studier ha ett deltidsjobb där du får arbeta med personalrelaterade frågor och bidra till att säkra en punktlig tågtrafik? Som Operativ Personalledare har du en viktig roll i form av att operativt planera och arbetsleda tågpersonal i syfte att säkerställa korrekt bemanning ombord på tågen. Läs mer nedan och ansök redan idag, då vi går igenom ansökningarna löpande.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker nu flera operativa personalledare till SJ Trafikledning. På grund av ökad trafikvolym söker dem nu flera personer som vill ansluta sig till deras härliga verksamhet i Stockholm. Här förväntas du arbeta deltid under terminerna och heltid under lov såsom jul och sommar.

SJ Trafikledning är tillgänglig 24 timmar om dygnet för att säkerställa att kunden kommer fram till sin slutdestination och att SJ säkrar ett gott kundomhändertagande i alla lägen. Trafikledningen har ansvar för att tillse att personal och kund får tillgång till relevant och uppdaterad trafikinformation samt att vi säkrar effektiv resursstyrning av bana, fordon och personal.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos SJ.

ARBETSUPPGIFTER
Som Operativ Personalledare inleder du din anställning med att gå SJ:s interna utbildning på ca 8 veckor. Utbildningen sker varierat mellan kontorstid, såväl som förenat med skiftgång.

I rollen som Operativ Personalledare ansvarar du för att operativt planera och arbetsleda personalen ombord på SJ:s tåg. I rollen samarbetar du även med andra enheter inom SJ såsom: övriga funktioner på SJ Trafikledning, Gruppchefer och Personalplanerare. Dina primära arbetsuppgifter är:


* Operativt planera och arbetsleda tågpersonal i syfte att säkerställa korrekt bemanning ombord på tågen och anpassa personalens arbetstidsmått
* Vid händelser där personalen inte kan fortsätta sin tjänstgöring, ansvarar för att personalen blir omhändertagen enligt gällande rutiner
* Ansvara för att uppdatera planeringssystemet vid ändringar i personalens tjänstgöring
* Arbeta för att täcka personalvakanser som uppstår till följd av sjukskrivningar eller trafikstörningar


VI SÖKER DIG SOM
- Har avslutad 3-årig gymnasieutbildning
- Studerar på eftergymnasial nivå och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Talar och skriver obehindrat på svenska

Det är meriterande om du:


* I dagsläget studerar relevant utbildning som personalvetare eller liknande
* Du har arbetat med tillämpning av arbetstidsregler och kollektivavtalsfrågor
* Har erfarenhet av personalplanering eller liknande arbetsuppgifter är också meriterande
* Har arbetat inom SJ:s produktion eller i liknande operativa ledningsfunktioner


För rollen värdesätter vi dina personliga egenskaper och söker dig som är:


* Personlig mognad
* Samarbetsförmåga
* Problemlösande
* Initiativtagande


Som person har du lätt till att verkställa i snabba beslut och har en god analytisk förmåga. Du trivs i en miljö där du får växla mellan operativa arbetsuppgifter och administrativa. Då du ansvarar för personal har du stor nytta av ditt sätt att förstå och kommunicera.

Övrig information


* Start: Mars
* Omfattning: Deltid
* Placering: Vasagatan, Stockholm
* Tjänsten är en timanställning och arbetet är förenat med skiftgång måndag – söndag. Du får gärna skriva i din ansökan ungefär hur mycket du beräknas kunna/vilja jobba varje vecka/månad.
* Urvalstester kommer att förekomma under rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
* SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJ:s konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat. Varmt välkommen med din ansökan!


Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SJ:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SJ för människor närmare varandra, varje dag. SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 16 mars 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024