OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här intar du ett helikopterperspektiv och arbetar med planering inom lagerstyrning. Har du kunskap om att utveckla processer och vill vara med och påverka? Kanske är detta rollen för dig!
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Mest känt av dessa är Gripen där Aeronautics har ett helhetsansvar från utveckling till försäljning och även support på sålda flygplan.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Dina arbetsuppgifter
Som Operativ planerare har du till uppgift att säkerställa en optimal lagerstyrning utifrån lagt produktionsprogram samt externa beställningar. Detta innebär säkerställa en bra lageromsättningshastighet till en hög servicegrad till kund. I detta arbete inkluderas bland annat att sätta rätt parametersättning på Aeronautics artikelsortiment, granska materialplanering, genomföra materialanalyser samt genomföra materialavveckling. Som Operativ planerare arbetar du även med uppgifter av strategisk karaktär där du deltar i att ta fram nya arbetssätt inom området, utifrån ramar som inte alltid är helt givna.
• utifrån fastställt produktionsprogram samt operativa mål upprätta en optimal behovsdrivning samt lagerstyrning för alla Aeronautics artiklar i ERP
• rensa och utreda felaktiga inköpsanmodan och tillverkningsanmodan enligt regelverk
• bedöma, och i undantagsfall, godkänna att tillverkningsorder/inköpsorder startas i förfluten tid
• kontinuerligt uppdatera/optimera lagerstyrningsparametrar i ERP
• genomföra Aeronautics materialavveckling
• stötta övriga planeringsavdelningar i planeringstekniska frågor
• ansvara för drivning och utveckling av planeringsfilosofier samt planeringsteknisk verksamhetsutveckling
• kontinuerligt arbete med ständiga förbättringar av arbetssätt och metoder
• kontinuerligt arbete inom ramen för 5S
Din profil
För att passa rollen som Operativ planerare ser vi att du har följande kompetens:
• teknisk eller ekonomisk utbildning på högskolenivå eller likvärdig dokumenterad utbildning
• teoretiska kunskaper inom logistik
• god insikt i planeringssystem/affärssystem
• goda kunskaper i Officepaketet
• goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Du har en god analytisk förmåga och är skicklig på att se helheten såväl som detaljer. Vidare är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och med din fallenhet för samarbete gynnar dig i både ditt interna och externa nätverk. Du har en god struktur när du arbetar och tycker om att driva processer framåt.
Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Frida Jakobsson, Frida.Jakobsson@skill.se
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.