Operativ produktägare med erfarenhet av eget budgetansvar, Visby

Operativ produktägare med erfarenhet av eget budgetansvar, Visby

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Visby
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

En Operativ Produktägare deltar i PM-teamet (Product Management), antalet personer i produktledningsteamet beror på varje organisations unika behov. I kundens fall finns behov av representanter både från IT (arkitekter) och verksamhet.

En Operativ Produktägare ansvarar för:

- ”Kundens” behov
- Äger programvisionen, roadmap och produktbacklog.
- Att prioritera backlog för leverans av mesta möjliga värde ”pang för pengarna”. Inkluderar förvaltning och utveckling av både verksamhet och IT-perspektiven.
- Samverkar med kundernas motsvarande funktioner.
- Hanterar överbryggningen mellan kundens nuvarande interna arbetssätt (SAFe) och kundernas arbetssätt t.ex. projektform.
- Fånga upp behoven av personalförstärkningar och lyfta dessa till BO (BusinessOwner).


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Skall ha minst 10 års erfarenhet som Operativ Produktägare (med eget budgetansvar).
- Skall ha minst 10 års erfarenhet av teknisk projektledning av system med många och komplexa integrationer och beroenden.
- Skall ha minst 10 års erfarenhet av livscykelhantering inom större organisationer eller företag och uppdragen du haft ska genomförts under de senaste 10 åren. Med större organisation och/eller företag avses fler än 1000 anställda.
- Skall ha minst 10 års erfarenhet av att leda Workshops
- Skall ha minst 10 års erfarenhet av kommunikation inom ledningsgrupper eller med nyckelpersoner i ledande befattningar och inom olika organisationer/myndigheter.
- Skall ha erfarenhet av arbete i SAFe-ramverket.
- Skall ha erfarenhet av uppdrag inom myndighet.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Bör ha dokumenterad erfarenhet av uppdrag inom API/systemintegrationsområdet.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 22 oktober 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


26 november 2024

Project manager

Project manager

26 november 2024

Objektledare Digitalisering och utveckling

15 november 2024

26 november 2024