OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största auktoriserade aktör inom bemanning och rekrytering med över 6 000 kontor i 71 länder. I Sverige har Adecco ca 50 kontor spridda från Luleå i norr till Malmö i söder. Adecco arbetar med Staffing Services, Recruitment, Outsourcing samt Human Capital Solutions. Adecco i Västerås är det största bemanningsföretaget i Västmanland och har nu cirka 370 konsulter ute hos våra kundföretag. Nu behöver vi utöka vår personalstyrka ytterligare! Vi söker därför en operativ projektinköpare till en större internationell tillverkningsindustri i Västerås. Du kommer att få en anställning i Adecco Sweden till att börja med men goda möjligheter finns till anställning i kundföretaget. Som operativ projektinköpare ansvarar du för anskaffning av färdigtillverkade, kundspecifika produkter som vanligtvis levereras till kunden, tex. huvudtransformatorer, motorer och växlar. Arbetet sker inom ramen för rådande leveransprojekt och innebär ansvar för att komponenterna anskaffas och finns hos kunden tillhanda enligt överenskommen tidsplan och enligt gällande kontrakt. Du har tät kontakt med leverantörerna för att stämma av leveransläget och för att systematiskt följa upp deras produktions- och logistikprocess. Du samarbetar nära den kommersiellt ansvarige strategiska inköparen och avrapporterar regelbundet till produktionsansvarig delprojektledare i leveransprojekten. Vi söker dig som har erfarenhet ifrån inköp, planering eller annat logistikarbete, alternativt haft en ledande roll inom leveransprojekt. Du bör ha allmän kunskap om produktion och logistik. Du bör ha goda kunskaper i engelska och i affärssystemet BaaN. För att lyckas i denna roll behöver du vara en lagspelare samt en god kommunikatör. Att du är ansvarstagande och mycket drivande är också av vikt. Låter detta som en intressant tjänst för dig? Skicka då din ansökan snarast! Vi genomför intervjuer fortlöpande. Tillsättning sker i januari.