Operativ projektinköpare till Saab

Operativ projektinköpare till Saab

Arbetsbeskrivning

Är du en flexibel lagspelare som vill vara en del av Saabs inköpsfunktion? Vi söker nu en erfaren operativ projektinköpare till Saab i Linköping.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Du kommer att samarbeta med erfarna inköpare och specialister i en miljö som främjar karriärutveckling och personlig tillväxt. Enheten ingår i affärsområdet Support & Services på Saab.

Dina arbetsuppgifter
I denna roll har du det operativa inköpsansvaret för att säkerställa leverans av planerade behov till produktionen, vilket kännetecknas av ett stort projektfokus. Du kommer att ingå i ett team som köper in material och delar till Gripen systemet. Detta ställer stora krav på kvalitet, flexibilitet och snabba insatser från både leverantörer och köpare. Du förväntas kunna hantera inköp av både standardkomponenter och av komplexa kundspecifika produkter. Du bör vidare på ett enkelt sätt kunna manövrera mellan uppgifter av olika karaktär. När Saab arbetar inom en industrisektor som är föremål för exportkontroll, måste du förstå syftet och avsikten med detta på en övergripande nivå samt ha förmåga att snabbt bekanta dig med och agera på relevanta lagkrav.

Dina främsta uppgifter kommer huvudsakligen att vara;
• Inköp av reservdelar och hårdvara till Gripen systemet
• Orderbeställning, artikelberedning och leveransövervakning
• Exporthantering och flödesoptimering

Din profil
För att trivas i rollen som operativ projektinköpare ser vi att du är en prestigelös och lösningsorienterad lagspelare som har förmågan att agera i nuet, samtidigt som du behåller fokus på slutmålet. Du är ansvarsfull, stabil och har en positiv attityd. Dessutom har du lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och ser möjligheterna som kommer med förändringar. Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av inköpsarbete, med fördel inom tillverkande industri med internationella kontakter. Du bör trivas i produktionsmiljö och ha en god förståelse för vilka faktorer som styr inköp i försörjningskedjan. Du bör också kunna styra ditt flöde självständigt för att säkerställa väl utförda leveranser.

För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna ser vi att du;
• Har akademisk utbildning inom relevant område och har tidigare erfarenhet från inköp
• Kunskap och erfarenhet i affärssystem, gärna IFS
• Erfarenhet och/eller intresse för exportkontroll
• Krav för tjänsten är att kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill med goda chanser till förlängning/eventuellt övertag till Saab därefter.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emma Eriksson på mailadress emma.eriksson@skill.se eller på telefon 013-4738161

Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 maj 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024