OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Följ med på vår resa in i framtiden # FutureMakers # Siemens!
Nu behöver vi din hjälp att skriva ett nytt kapitel i berättelsen om svensk industrihistoria. En berättelse om hur Siemens revolutionerande tjänster inom digitalisering och automation hjälper industrin att dra nytta av alla fördelar som den digitala utvecklingen innebär. Vi söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv och en stor entusiasm för den pågående digitaliseringen av svensk industri. Vill du bli en viktig del av historien om vår fortsatta expansion och tillsammans med oss sätta en ny standard för svensk industri är du välkommen att läsa mer och ansöka till Siemens Digital Factory, Process Industries & Drives. Vilken blir din roll i berättelsen?
Vi söker en operativ projektinköpare med placering i Solna.
Som operativ projektinköpare hos Siemens kommer du ingå i en enhet med ca 80 anställda som arbetar med drivteknik och industriautomation. I rollen kommer du arbeta nära vår projektorganisation och projektledare och är en mycket viktig länk för att säkerställa framgång i våra projekt.
Utmaningen
Du kommer som operativ projektinköpare att ansvara för att beställningsunderlag från främst projektledare klarställs och sedan orderläggs i SAP. Övriga system kommer att användas för att klarställa beställningar. En del av arbetsuppgifterna är att följa upp och bevaka leveranser. Beställningar kan ske mer akut om det uppstår materialbrist i projekten. Hantering av garantier och returer från projekt hanteras av denna person. Denna roll är också involverad i projektavslutningsfasen för att bevaka att krediter och returer är klarställda. Uppdraget kräver en stor noggrannhet och en god produktkännedom. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i denna rekrytering.
Som nyanställd genomgår du en introduktion där du får den kunskap du behöver om Siemens
Vem är du?
- Du har lämplig utbildning inom logistik och ekonomi och/eller arbetslivserfarenhet inom området.
- Att du är intresse för att utveckla processer.
- Du har god kunskap om logistik och inköp.
- Som person är du kreativ och analytisk. Du en stark egen drivkraft och drivs av utmaningar.
- Du har erfarenhet av SAP system och Office applikationer.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både skrift samt tal är ett krav.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du initiativrik, öppen, social och noggrann. Du är lyhörd inför kundens problem och tar ansvar för att lösa de problem som uppstår snabbt, effektivt och med god kvalitet samtidig som du förmår att hålla en god dialog med dina kunder. För att lyckas i rollen är det viktigt att du arbetar strukturerad samt är lösningsorienterad och analytisk.
Om Siemens
Tillsammans är vi ca 370 000 nyfikna och kompetenta personer i världen som jobbar med att utveckla framtiden. Du kan vara en av dem. Se mer på Siemens.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature