Operativ projektledare

Operativ projektledare

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Erfaren projektledare till konsultuppdrag

Rollen som operativ projektledare kräver att du, som person, är självgående och social. Du är gärna metodisk i ditt arbete och har goda kunskaper i Office-paketen.
Dina arbetsuppgifter kan bland annat innefatta:




- Ansvara för riskhantering och riskplanering för AMS – U samt bidra till riskhantering och riskplanering för AMS programnivå
- Ansvara för projektmöte för AMS – U
- Ansvara för projektrapportering enligt uppsatta direktiv, tex veckorapport samt bidra till AMS månadsrapport
- Ansvara för metodutvecklingen inklusive producerbarhet
- Ansvara för avvikelsehanteringsprocess för bärande strukturer

Din profil
För denna roll behöver du besitta följande erfarenheter och krav:


- En civilingenjörsexamen/minst treårig högskoleexamen. Alternativt mist 3 års arbetserfarenhet som projektledare
- Minst 3 års erfarenhet av projektledning inom spårbunden trafik
- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av arbete i avtalsrelation mellan fordonsägare och trafikutövare av spårbunden trafik
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet inom området för bärande stålstruktur på spårbunden trafik
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat i/för en beställarorganisation med avtalsfrågor, processer och styrning
- Erfarenhet av att ha arbetat med kommersiella frågor inom spårbunden trafik (minst i ett projekt)
- Du har dokumenterad erfarenhet av projekt, genomförda med hjälp av MS-Project från minst två tidigare projekt
- Minst 5 års erfarenhet av arbete med MS Office

Det är meriterande (dock inget krav) om du har certifikat inom projektledning samt tidigare erfarenhet från minst två tidigare projekt avseende arbete med säkerhetsreglementen för spårbunden trafik. Skulle du även ha tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är det meriterande (både med tillgångar, främst mot spårbunden trafik och gällande avtalsförhandling/tolkning av avtal).

Denna roll är avsedd som en heltidstjänst, med utgångspunkt i Stockholmskontoret. Det finns möjlighet till viss distansarbete.



Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella. Du kommer vara anställd som konsult på Quest Consulting, för att sedan arbeta ute hos kund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


29 november 2024

29 november 2024

Project Manager till Linköping

Project Manager till Linköping

28 november 2024