OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är beläget i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och med tillgång till flera strandbad.
Våra 1 600 medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att våra verksamheter håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus.
Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. För att nå dit krävs ett nära ledarskap som kännetecknas av personlig mognad och tydlighet samt att du som medarbetare bidrar med ett aktivt medarbetarskap.
Beskrivning
Som operativ säkerhetssamordnare i Hässelby Vällingby stadsdelsförvaltning ansvarar du för att i den dagliga verksamheten arbeta för att personal och besökare till receptionen på stadsdelsförvaltningen möts på ett professionellt och tryggt sätt.
Du kommer att ansvara för att personal i förvaltningens avdelningar och verksamheter har de bästa förutsättningarna att kunna genomföra sitt arbete på ett tryggt och säkert sätt.
Du kommer att ansvara för att det med kontinuitet och systematik ges utbildningar i hot och våld, information kring praktisk hantering av larm och passagebrickor och även brandutbildningar och brandövningar.
Du kommer att ingå i en nyetablerad enhet inom avdelningen för verksamhetsstöd och stadsmiljö som har riktat fokus på förvaltningsövergripande arbete med stort mått av samverkan. Tillsammans med dina kollegor säkerhetsstrateg, trygghetssamordnare, integrationssamordnare, föreningssamordnare, kultursamordnare och er enhetschef kommer ni att arbeta för att invånare, besökare och verksamma i stadsdelen ska få de bästa förutsättningarna för att bo, besöka och verka i ett tryggt Hässelby/Vällingby. Tjänsten är placerad i förvaltningens reception.
Arbetsuppgifter
- Vara ”ansiktet utåt” och ge god service till stadsdelsförvaltningens besökare .
- Ansvara för att utbilda personal i hot och våld.
- Ansvara för att utbilda personal i hantering av larm.
- Ansvara för hantering av passagebrickor och inpassering i förvaltningens lokaler.
- Ansvara för att förebygga olyckor i förvaltningens verksamheter och lokaler.
- Ansvara för att brandskydd och övningar fungerar.
Kvalifikationer
- För tjänsten relevant utbildning från universitet/högskola eller YH-/KY-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Kunskap om lagar, bestämmelser och standard inom säkerhetsområdet.
- Erfarenhet av operativt säkerhetsarbete.
- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.
- Serviceinriktad med god förmåga att samverka.
Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser:
Vi söker dig som är trygg och stabil och som kan ingjuta trygghet i andra. Vi söker dig som brinner för att på ett strukturerat sätt säkerställa att säkerhetsfrågorna blir tydliga för samtliga verksamheter.
Det är viktigt att du kan skapa och upprätthålla goda relationer med såväl medborgare som medarbetare. Du är självgående och trivs med att ta eget ansvar för ditt område och att driva arbetet framåt med god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Ser fram emot att få ta del av din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.