OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operativ säljchef som leder från fronten
Slår ditt hjärta för att hjälpa människor genom att förstå deras behov och göra affärer? Jobbar du
idag som säljare och känner att du är redo för nästa steg i karriären? Vi söker just nu dig som
brinner för försäljning, ledarskap och som är redo att anta utmaningen som ny säljchef på en
framgångsrik startup!
Erfarenhet från rådgivande telefonförsäljning i kombination med stort engagemang och förmågan att
kunna bygga ett riktigt starkt team betyder allt för att lyckas hos oss.
Det här är ett spännande jobb och samtidigt ett av de mest krävande. Du ska förena kreativitet, och
ett passionerat intresse för nya möjligheter på marknaden, med gedigen praktisk erfarenhet från
rådgivande telefonförsäljning.
Hur är jobbet?
Du tar täten i vårt säljteam vilket innebär att du lyfter laget genom att du själv föregår med ett gott
exempel. Vi värdesätter ett högt och händelserikt tempo, som särskilt passar dig som trivs med
förändringar och ett klimat av entreprenörskap. Du har ett personalansvar av tre medarbetare och
kommer sitta i ledningsgruppen för Sverige.
Du kommer själv att jobba med försäljning, men också jobba tillsammans med teamet för att
analysera och utveckla säljprocessen, ta fram incitament, uppföljning, metoder för
invändningshantering, avslut, merförsäljning etc. Du kommer också vara med i vårt “Growth Hacking”-
team och påverka utvecklingen av vår tekniska plattform för att öka effekten i marknadsföring och
automatisera delar av processen.
Vår arbetsplats är på Östermalm i centrala Stockholm.
Vem passar hos oss?
Du ska både vara analytisk och en praktisk ”doer”, som älskar att hugga i där det behövs, och du ska
samtidigt kunna se bortom vardagen och forma nya strategier med nya affärslösningar. Om du har
erfarenhet från ett teknikdrivet / entreprenörsdrivet företag så som en startup så är det ett plus.
Eftersom vi är ett bolag under stark utveckling så måste du gilla att din vardag och roll kommer
ändras. Du får gärna vara en tävlingsmänniska som drivs av en stark vilja att se resultat. Även om du
inte jobbat i vår bransch kommer vi göra allt för att du ska få bästa möjliga förutsättningar att lyckas.
Kompetenskrav
Det viktigaste kompetenskravet är en vilja och nyfikenhet att snabbt sätta sig in i bolagets tjänster. Du
har en relevant utbildnings- och arbetslivserfarenhet inom försäljning. Det är meriterande med
erfarenhet av att leda personal. Du måste ha mycket god datorvana och kunna använda excel för
analysera och powerpoint/word för dokumentation. Du behöver också kunna tala Engelska obehindrat
då du också kommer ha en interaktion med vårt engelska team. Det är det personliga engagemanget
som kommer avgöra - du måste få med dig både våra erfarna rådgivare, och de som är mer nya i sin
roll. Du måste dela vårt mål att skapa en smidig upplevelse för våra kunder. Universitetsutbildning är
ett plus.
Löneanspråk och ansökan
Lönen kommer att bestå av både en grundlön och en del som är resultatbaserad. Du kommer få stora
möjligheter till en stark utveckling.
Mejla din ansökan bestående av ett personligt brev och CV till rekrytering@fenixbegravning.se
Ansök senast den 12 juli, men det kan hända att vi anställer någon innan ansökningsperioden är slut,
så vänta inte med att skicka in din ansökan!
För att ta reda på om du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervju.
Om oss
Fenix hjälper människor som nyligen förlorat en nära anhörig. Det inkluderar tjänster inom t.ex.
familjejuridik, begravningar. Fenix är verksamt i Sverige och Storbritannien.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Charlotte Runius
010-3308261