OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign förkontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder.
Läs mer på www.kinnarps.se
Dina arbetsuppgifter
Kinnarps erbjuder dig en operativ säljledande roll där du kommer få använda alla dina tidigare erfarenheter inom försäljning.
Du upprätthåller och skapar goda relationer med befintliga kunder samt bearbetar marknaden och prospektkunder. Du är duktig på försäljning och tillsammans med dina medarbetare utvecklar ni tillsammans ert geografiska område med uppdraget att öka marknadsandelar och lönsamhet. Där du kommer leda genom att stötta och coacha säljarna för att nå önskade resultat. I rollen som säljledare har du ett personalansvar och ett eget budgetansvar.
Fokus i din roll:
- Försäljningsutveckla och bearbeta din kundplattform.
- Projektleda arbetet vid upphandling, beställning och offerthantering.
- Medverka och genomföra lokala event och delta vid mässor.
- Följa upp och säkerställa genomförda leveranser.
Din profil
Du som söker jobbar troligtvis idag i en säljledande roll, och/eller med uppsökande försäljning där du ansvarar för din egen försäljningsbudget.
Som person är du ambitiös och resultatorienterad med högt eget driv och har lätt att ta kontakt och skapa kundmöten. Att kunna hålla i många frågor och kontakter samt att vara strukturerad är några grundläggande krav för tjänsten.
- Erfarenhet av försäljning inom B2B
- Presentationsteknik och förhandlingsvana
- God affärsförståelse och erfarenhet inom ekonomi
- Kontaktnät inom regionen
- Branschvana är meriterande
- B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor till kund
Då rollen är kontaktintensiv och ställer höga krav på aktivitet och flexibilitet behöver du vara
noggrann och ha ett utpräglat intresse för att möta människor och för affären. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i denna rekrytering.
Bra för dig att veta:
- Tjänsten är på heltid med 6 månaders provanställning.
- Placeringsort Borås.
Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag: 2023-11-26.
Varmt välkommen med din ansökan!
Med anledning av dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsulterna Jessica Jönsson på tel.0707-27 90 99 eller Ninni Svahn på tel.0769-48 43 33.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.