OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet som ledare i en Serviceorganisation? Har du bra koll på Styr-och reglersystem? Motiveras du dessutom av att vara bidragande i en utvecklingsresa? Då kan rollen som Servicechef för FläktGroup vara rollen för dig!
Om FläktGroup:
”FläktGroup är en av marknadsledarna av systemlösningar för inomhusklimat där komfort, säkerhet och hälsa är i fokus.
FläktGroup har i mer än 100 år, sedan starten 1909, varit ett företag som bryr sig om vår gemensamma miljö och människorna omkring oss. Varje dygn andas du in över 20 000 liter luft och spenderar i genomsnitt 90% av din tid inomhus. Inomhusventilationslösningar påverkar alla – oavsett om du ser våra produkter eller inte.
Idag levererar vi produkter över hela världen. Vi har försäljning i 65 länder, tillverkning i Europa, Asien och USA. På FläktGroup finns mer än 3500 engagerade och stolta kollegor som levererar ett av de mest omfattande erbjudandena på marknaden. Vi strävar efter att vara din föredragna partner idag och imorgon som leverantör och som arbetsgivare”.
Om tjänsten som Operativ Servicechef:
I rollen som Operativ Servicechef hos FläktGroup har du det operativa ansvaret för hela Serviceorganisationen vad gäller att säkerställa en hög nivå av service och support mot deras kunder och partners. En organisation som idag består av 14 personer uppdelat på Serviceledare, Tekniker och Backoffice-personal som idag framför allt är placerade över södra Sveriges storstadsregioner.
Du kommer i rollen till ett bolag som nu satsar stort på sin Serviceorganisation med tydliga mål och ambitioner om att ta den in i framtiden där rollen som Operativ Servicechef är en nyckelrekrytering i satsningen. Det finns tydligt definierade målsättningar och motiv i att växa både i omsättning resultat, antal medarbetare samt i vilken typ av uppdrag de åtar sig. I rollen som Operativ Servicechef förväntas du vara en drivande part i denna satsning. Den som stakar ut riktningen och sedan har drivet och förmågan att driva förändring och utveckling i organisationen. I realitet innebär det sannolikt alltifrån implementering av ett nytt systemstöd, utveckling av arbetssätt, kompetenshöjande aktiviteter, tydligare uppföljning, rekrytering samt ett nära samarbete med Säljorganisationen för att sätta det kommersiella arbetet på plats.
I rollen ligger också att ansvara för dialogen med kunder vad gäller garantier och eskalerade ärenden där du koordinerar med FläktGroups fabriker i Sverige och övriga Europa samt koordinera samarbetet med lokala servicepartners.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Operativt ansvar för Serviceorganisationen med ansvar att säkerställa bra leverans mot FläktGroups kunder.
Driva utveckling av Serviceorganisationen vad gäller arbetssätt, processer, implementera nytt systemstöd samt säkerställa kompetensen hos teamet.
I nära samarbete med Säljorganisationen bidra i det kommersiella arbetet.
Om dig:
För att passa i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av att i liknande roller leda en Serviceorganisation gärna inom Styr-och reglersystem. Du trivs i utveckling och att driva förändring samt har stor vana av att arbeta kundnära, gärna tillsammans med försäljningsorganisationen.
Som person är du en naturlig ledare med erfarenhet av att vara chef och leda på distans. Du har en stark samarbetsförmåga och är en god kommunikatör med vana att hantera interna och externa stakeholders där du har förmågan att motivera dina beslut och vägval. Sannolikt har du också ett inre driv och ett målfokus på att slutföra det du tar dig för, samtidigt som du har en förmåga att strukturera och organisera ditt och andras arbete.
Viktigt för rollen: Erfarenhet av liknande ledande roller i en Serviceorganisation med personalansvar inklusive att coacha, leda och följa upp teamet.
Erfarenhet av styrsystem, antingen som tekniker eller som ledare i en organisation som hanterar Styr-och reglersystem. (Ventilation, Kyla, El, Styr, BMS)
Erfarenhet av att arbeta nära kund.
Erfarenhet av att leda på distans.
Svenska engelska i tal och skrift.
Körkort – B.
Möjlighet att resa i tjänsten.
Meriterande: Varit bidragande i en liknande organisatorisk resa med fokus att sätta strukturer och processer i en Serviceorganisation.
Erfarenhet av att implementera nytt stödsystem.
Erfarenhet av försäljning inom relevant område.
Erfarenhet av att hantera servicepartners.
Erfarenhet av global organisation med internationella kontakter.
FläktGroups erbjudande:
Förutom en utmanande roll i en organisation i förändring erbjuder FläktGroup konkurrenskraftig lön, bonus, möjlighet att löneväxla, förmånsbil, friskvårdsbidrag, försäkringar och hälsokontroller, samt kollektivavtal via Teknikföretagen.
Övrigt:
Start: Efter överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Placering: Stockholm – i förstahand (Göteborg / Norrköping – i andrahand).
Lön: Efter överenskommelse.
Finner du tjänsten som Operativ Servicechef för FläktGroup som intressant? Skicka in din ansökan idag då vi går genom ansökningar löpande. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare