OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Customer Satisfaction är en strategisk del av Samsungs verksamhet som ansvarar för att säkerställa och utveckla servicen av sålda elektronikprodukter inom Norden.Du kommer att arbeta med att underhålla och utveckla eftermarknaden där hastighet, kvalitet och nöjda kunder är Samsungs ledord.Här finns en möjlighet att göra skillnad! Vi söker dig som är intresserad av hemelektronik och har förmåga att hitta nya lösningar på komplexa problem inom service.Du är en erfaren ledare med ett strukturerat och kommunikativt arbetssätt.Du har vidare en god förmåga att prioritera och tycker om att arbeta i en flexibel och mångskiftande miljö. Om rollen - Du ansvarar för att förvalta, utveckla och förbättra servicenätverket i Norden - Uppföljning av att servicepartners levererar enligt uppsatta mål - Ständig förbättring av serviceprocessen för att nå högre effektivitet och förbättra nyckeltal.- Upprättande, avvecklande och förhandling med nya och befintliga servicepartners för att möta servicekrav för befintliga och nya Samsungprodukter.- Uppföljning av att de lokala serviceorganisationerna i varje nordiskt land är anpassade att leverera på säljvolymer.- Leda och delegera interna och externa serviceprojekt.- Rapportering till Europa- och huvudkontor.Som Operativ Servicechef rapporterar du till Nordic Service Director och leder totalt 13 personer i Norden med personalansvar för gruppen ?Technical Engineers?i Sverige samt operativt ansvarig för de ?Service Account Managers?som finns lokalt i varje lands säljorganisation.Din Bakgrund - Du har minst fyra års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom service/eftermarknad från ett större företag inom någon serviceintensiv bransch.- Minst tre års erfarenhet av personalansvar och gärna i en mångkulturell miljö - Nordisk erfarenhet är mycket meriterande - Akademisk utbildning och förståelse för återförsäljarledet (ÅF) är meriterande - Mycket god förmåga att uttrycka sig på ett nordiskt språk samt engelska i tal och skrift Samsung erbjuder dig ett spännande arbete i en internationell och dynamisk miljö med utmaningar och högt tempo.Vill du bli en av oss? Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Navigio Rekrytering & Ledarskap.Urval och intervjuer sker löpande därför ber vi dig ansöka snarast, dock senast den 8 augusti.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare