Operativ support, Svensk Luftambulans

Operativ support, Svensk Luftambulans

Arbetsbeskrivning

SLA (Svensk Luftambulans) är en av regionerna i Värmland, Dalarna, Uppsala, Västra Götalandsregionen (VGR), Norrbotten och Västerbotten helägt kommunalförbund. SLA har som uppdrag att ansvara för den flygoperativa driften av ambulanshelikopter åt medlemmarna. Flygoperativa verksamheten bedrivs genom antingen två-pilotsverksamhet eller en-pilotsverksamhet med HCM, HEMS Crew Member. HEMS står för Helicopter Emergency Medical Service.

SLA har även en egen Part 145 verkstad som ansvarar för service och underhåll av vår helikopterflotta.

Kabinen bemannas med läkare alternativt läkare och sjuksköterska.  Verksamhet bedrivs i dager, mörker med NVG (mörkerkikare), samt både under visuella och instrumentförhållanden.

I samtliga län är helikoptern fullt utrustad för akut omhändertagande av patienter. SLA arbetar även för en gränslös utlarmning, dvs utlarmning kan ske även till angränsande län samt in i Norge, Danmark och Finland.

Från den 1 juni 2021 kommer SLA att överta driften av Norrbottens ambulanshelikopter och den 1 jan 2022 driften av Västerbottens ambulanshelikopter. SLA behöver därför förstärka vårt kontor vad gäller operativ och teknisk support.

Se även svenskluftambulans.se

Vi söker nu en person till vår operativa och tekniska support med placering i Karlstad


Operativ support, Svensk Luftambulans

Arbetsuppgifter

Som operativ support/administratör är man underställd AM (Accountable Manager). Arbetet innebär support åt verksamhetens chefer med att förbereda ärenden, kontrollera regelverk och tillverkares instruktioner mot manualer, sammanställa material, uppdatera databaser och fördela inkommande frågeställningar till rätt chef.

Övervaka den dagliga driften inom SLA genom att vara support åt de operativa baserna, svara på OP numret och hantera inkommande problemställningar som ex sjukskrivningar och akuta beställningar. Uppföljning av tjänstgöring och flygtid. Administrera schema samt vakanslösningar upp till 14 dagar framåt.

Delta i personalplanering och rekryteringsarbete inom verksamheten. I övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Resor inom och utom landet förekommer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provtjänstgöring.

Övrig information

Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister. Utdraget får inte vara äldre än ett år. Du hittar blanketten på: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

 

Kvalifikationer

Administrativ gymnasial utbildning.

Sökande ska vid anställning ha:


Stor datavana Officepaketet.

God planerings och analytiskförmåga.

Goda kunskaper i skrift och tal i både Svenska och Engelska.

 



Du är nyfiken och vetgirig och förstår att den pusselbit du bidrar med är viktig för att få helheten att fungera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Meriterande:


Tidigare erfarenhet från flygbranschen.

Tidigare erfarenhet från regional/ kommunal administration.

Kunskap om statistiskt arbete.

Kunskaper inom Sharepoint, Opscom, Wordpress/Elementor.

Rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen påbörjas under augusti och beräknas vara färdig före oktobers utgång. Nätbaserade tester kommer att ske löpande under ansökningsperioden. För de som går vidare i rekryteringsprocessen kommer djupintervjuer, intervju med flygspecialpsykolog samt arbetsprov att genomföras innan anställning.

För kandidater som blir godkända på intervjuer och tester, men inte blir erbjudna jobb vid det här tillfället, sparas ansökningshandlingarna inför framtida eventuella anställningar.





Ansökan

Referensnummer: Dnr RS/201786

Ansökan

Personligt brev innehållande:


Arbetssituationen idag

Egenskaper som kännetecknar dig

Varför du söker

Lite om privat situation



Kontakt


Johan Agin AM 070-386 02 26 johan.agin@hems.se

Peter Nordkvist Nominated Person Ground Operations, 070-386 02 73 peter.nordkvist@hems.se

Hans Vestfält Engineering Manager 070-227 69 51 hans.vestfalt@hems.se

Erica Balke, Safety Manager, 073-085 68 65 erica.balke@hems.se



Frågor om rekrytering samt utbildning:


Tommy Sarwien, pilot och ställföreträdande utbildningschef, 070-888 83 23

tommy.sarwien@hems.se



Fackliga frågor:


Fredrik Lind, Vision

073-679 07 49

fredrik.lind@hems.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Kulturcentrum Nina Höjdefors
054-701 10 50
Facklig företrädare DIK Per Söderling
054-701 10 42
Facklig företrädare Vision Anna Knutsson
054-7011036
Kommunikationschef Hedvig Bergenheim
054-701 10 19
HR-specialist Karin Carlsson
054-701 10 08
Analytiker Bo-Josef Eriksson
054-701 10 46
Rekryterare Qtym John Johansson
054-14 18 00
Rekryterare Qtym Sara Magnusson
054-14 18 06
Strateg Yvonne Lennemyr
054-7011043
Kulturchef Ulf Nordström
054-701 10 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Värmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Besöksadress

Lagergrens gata 2 65115 Karlstad
None

Postadress

None
Karlstad, 65115

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024