OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos en kund i Göteborg söker vi en teamleader till deras servicedesk. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support och känner att det skulle vara intressant att leda en grupp? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer att agera som teamleader i en del av ett team samt arbeta med att lösa supportrelaterade ärenden. Utöver det kommer du att arbeta löpande med förbättringsarbeten och utveckling av IT-supporthanteringen.
I rollen kommer du bl.a. hantera schemaläggning/bemanningsfrågor och en stor del strategiskt arbete för IT-avdelningen ute hos kund. Du kommer att arbeta med dokumentation kring system så som supportvägar/eskaleringsinformation på diverce incidenter och kontroll av förbättrad IT-supporthantering. Det förekommer en del operativt arbete vid behov hos kunden samt att hantera IT-incidenter när de uppkommer. I rollen kommer du också att hantera löpande ärendehantering.
Kunden arbetar enligt ett ITIL-ramverk, så vi ser gärna att man har tidigare erfarenhet och kännedom kring detta. I ditt arbete kommer du att vara delaktig i olika projekt för att förbättra och effektivsera arbetssätt och olika processer.
Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom teknisk support och IT-support. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda/coacha en grupp. Du har erfarenhet och kännedom kring ITIL eller liknande ramverk. Du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska.
Som person är du kundorienterad, kommunikativ, har en god samarbetsförmåga samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. Du driver arbetet framåt och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vill du vara en del av en omfattande och utvecklande IT-miljö med trevliga kollegor så är detta något för dig!
Vi hanterar ansökningarna löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Måns Gustafsson på tfn: 0734-159 384 eller mans.gustafsson@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229