Operativ Teamleader i Malmö

Operativ Teamleader i Malmö

Arbetsbeskrivning

Ledigt jobb som Operativ Teamleader i Malmö

Operativ Teamleder på jakt efter nytt jobb med start i oktober? Vår kund i Malmö behöver nu utöka sitt team med ytterligare en kompetent kollega och letar efter dig som uppskattar att få leverera en kundtjänst i världsklass. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower, så välkommen med din ansökan till oss!

Ledigt jobb som Operativ Teamleader i Malmö

Operativ Teamleder på jakt efter nytt jobb med start i oktober? Vår kund i Malmö behöver nu utöka sitt team med ytterligare en kompetent kollega och letar efter dig som uppskattar att få leverera en kundtjänst i världsklass. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower, så välkommen med din ansökan till oss!

Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att jobba som Operativ Teamleader för Manpower

I rollen som kundservicemedarbetare/dispatcher/teamleder ingår du i ett team av 14 administratörer. Några av dem kommer att tillhöra ditt team.

Du kommer att arbeta operativt med kundservice och tar emot felanmälan via telefon, mejl eller webb-portal.

Du arbetar med att koordinera lediga tekniker med inkommande order. Det innebär att du kontrollerar uppgifter på order samt vad som krävs för att utföra arbetet hos kund och dispar ut jobbet till en tekniker med rätt utbildning och erfarenhet.

Du kommer ha en väldigt aktiv roll med mycket ansvar. I arbetet ingår dagliga kontakter med tekniker, utförandeledare, säljare, projektledare och kunder.

I dina arbetsuppgifter ingår att leda och coacha din grupp till att leverera mot uppsatta mål, stötta och uppmuntra teamet i det dagliga arbetet, delta aktivt i introduktion och utbildning och daglig coachning av nya samt befintliga medarbetare. Dessutom kommer du att verka för. Du kommer att arbeta i stora, nybyggda och trivsamma lokaler vid Svågertorp i Malmö.


Mer specifikt kommer du att

* fortlöpande arbeta med teamets resultat

* leda teammöten

* vara support till tekniker vid problem med återrapportering

* optimering och utveckling av processer och arbetssätt

* kvalitetssäkra och utveckla leveransen

* upprättar och underhåller serviceorders

* arbeta i affärssystem SAP

Den vi söker

Till den här rollen söker vi dig som är engagerad, karismatisk och prestigelös. För att lyckas med arbetet krävs det att du är stresstålig i ditt sätt att arbeta. I övrigt behöver du ha en utbildning inom ledarskap och erfarenhet av arbete som teamleader och kundservicemedarbetare.


Vi söker dig som

* har god förmåga att leda och motivera andra

* har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

* har goda kunskaper i engelska i tal och skrift

* har mycket god datorvana

* är strukturerad och mycket bra på att prioritera

* är driven med kunden och arbetslaget i fokus

* har förståelse för logiska flöden

* är initiativtagare



Det är meriterande om du

* har branscherfarenhet

* har förståelse för hur ekonomiska resultat skapas

* har arbetat i SAP

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 17 september 2021

Liknande jobb


23 december 2024

Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024