OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DB Schenker.
Om företaget:
DB Schenker är ett välkänt bolag inom transport och logistik branschen. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. De har 3500 anställda landet över och finns representerade på ett 50-tal orter i landet. Schenker arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Du arbetar på kontoret i Växjö och tillhör avdelningen bokning. På kontoret värdesätts gemenskap och ha roligt på arbetet.
Arbetsuppgifter:
Som operativ teamleader har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Du arbetar operativt på avdelningen men har också ett teamlead ansvar över ett team bestående av fyra medarbetare. Detta ansvar innefattar både coachning, stöttning och se till att ditt team har rätt förutsättningar till att utföra sitt jobb på bästa sätt. I ditt operativa arbete ansvarar du för registrering av order och leveranser, även tullhantering och uppföljning av bokningar ingår.
Du ser till att vardagen rullar på enligt plan, att korrekta prioriteringar görs samt att processer och den goda kvalitén fortsatt levereras mot såväl interna som externa kunder. Du trivs i en varierande vardag där du har många kontaktytor så som med kunder, åkerier, produktion, kundservice och i viss mån andra distriktet. Vidare säkerställer du kvalitet i alla led och fungerar som en viktig länk mellan medarbetare, kunder och affärssystemet. Därtill arbetar du löpande med förbättringsarbete och uppmuntras bidra med idéer om utveckling av arbetsuppgifter och arbetssätt.
Exempel på dina ansvarsområden är:
• Ansvara för registrering av order och leveranser
• Tullhantering
• Uppföljning av bokningar
• Ta ansvar för teamet
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• God dator- och systemvana
• Erfarenhet av kundbemötande
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet av tullhantering är meriterande
För att lyckas i tjänsten tror vi att du är trygg i din person, har ledaregenskaper kombinerat med god kommunikationsförmåga och lyhördhet. Vidare är du van vid att hantera ett tidvis högt tempo som ställer krav på problemlösning och prestigelöshet. Du tar ett stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och arbetar strukturerat. Du har förmågan att kombinera noggrannhet med effektivitet i dina utföranden. Du brinner för administration och ser utmanande situationer som utvecklande. Du arbetar både bra självgående och i team.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund