Operativ Teamled till Service Desk på Plantagen

Arbetsbeskrivning

Har du mångårig erfarenhet inom IT-support och söker en ny utmaning där du dels har ett ben i tekniken men också utvecklar och leder andra? Har du dessutom ett stort intresse för teknik, älskar problemlösning och motiveras av att erbjuda snabb service av hög kvalitet? Då är det här rollen för dig!

För Plantagens räkning söker vi nu en Operativ Teamlead till företagets Service Desk, som utöver dagligt arbete med IT-support även ansvarar för att leda och strukturera supportteamet i deras arbete!


Om Wise IT

Detta är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd konsult genom Wise IT men arbetar på Plantagens huvudkontor i Barkarby. Goda möjligheter till överrekrytering finns. Wise IT:s uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg.

Ansök redan idag genom att följa instruktionerna nedan! Om du har frågor angående uppdraget är du välkommen att kontakta Agnes Holmberg på agnes.holmberg@wiseit.se.


Din vardag

Plantagens mission är att förbättra livet med växter för den stora massan. Med över 130 butiker i olika format och ett växande antal mindre butiker i stora tätorter i Sverige, Norge och Finland är Plantagen det ledande varumärket för växter i Norden och en klar ledare i kategorin, med en årlig omsättning på över NOK 3,5 miljarder sedan 2013. Tack vare en fantastisk butikskedja och mer än 1 000 medarbetare med en passion för växter kan Plantagen erbjuda sina kunder ett unikt sortiment av växter och växtlösningar. Vi erbjuder roliga, positiva och spännande arbetsmiljöer, och ger våra medarbetare möjlighet att växa!

Som Operativ Teamlead kommer du arbeta inom Plantagens Group IT med ansvar för att utföra support vad gäller klienter, telefoni och annan teknisk utrustning samt infrastruktur till Plantagens hela organisation. Det innebär att du kommer jobba operativt med support till Plantages användare i butiker, hubbar/lager samt kontor och säljare på resande fot. Du kommer även leda arbetet för ett mindre supportteam, som bland annat innebär stöttning av medarbetarna, koordinering, planering och uppföljning av ärenden och andra aktiviteter.

Du identifierar proaktiva åtgärder för att förebygga problem, och implementerar dessa i samråd med andra inom IT organisationen. Utöver detta kommer du också att arbeta nära IT Solution managers med uppföljning av externa leverantörers applikationssupport och säkerställande av att dessa följer sina SLA:er.

Rollen innefattar även ett koordinerande ansvar i samband med butiksöppningar, kontors- och/eller hubbförändringar.

Övriga arbetsuppgifter:


Analysera supportärenden som ligger i gränslandet mellan olika leverantörers lösningar, och dirigera dessa till korrekt systemleverantörs support.
Medverka i projekt och ansvara för IT-ansvarsområden; t.ex. i samband med butiksöppningar, och ansvara för planering, beställningar, koordinering mellan IT-leverantörer och genomförande av aktiviteter.
Säkra goda arbetsverktyg och arbetsprocesser för supportgruppen.
Säkra god uppföljning av ärenden/lösningstider KPI:er.
Beställningar av datorer, telefoni, kassor, tjänster mm.
Säkra supportbemanning "året runt" (semesterplanering).



Vem är du?

För att passa i rollen har du en bred och mångårig erfarenhet från support i helpdesk, både 1st och 2nd line. Tidigare erfarenhet av en teamleader-roll är meriterande. Som person är du en lagspelare som är kommunikativ och gillar att samarbeta med andra. Du är engagerad och brinner för IT och motiveras av att göra skillnad för användarna. Du är en naturlig ledare som gillar att ta ansvar och leda andra. Du arbetar strukturerat och kan organisera ditt eget såväl som andras arbete. Då du i rollen kommer vara involverad i flera projekt ser vi gärna att du har en förmåga att koordinera flera involverade parter och leda arbeten framåt. Resor kan förekomma i rollen.

I övrigt ser vi gärna att du har:


Goda Windows/PC kunskaper (HW kompetens, operativsystem)
Goda kunskaper inom Microsoft Office 2016, Office 365, Mail, Sharepoint
God förståelse för nätverk/IP-kommunikation (TCP/IP, Windows Server)
AD kunskaper
Grundläggande säkerhetsförståelse och förmåga att tänka ur ett säkerhetsperspektiv i det dagliga arbetet
Kunskaper inom firewall, antivirus/antimalware
Förmåga att bygga upp förståelse för systemsammanhangen och hur verksamheten använder de olika systemen, och vilka delar som är verksamhetskritiska.
Förstår/kan kommunicera väl på svenska, engelska och norska
Körkort

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 mars 2018

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024