OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Visionen är att vår it-verksamhet är en förebild för världens parlament. Vi delar med oss av våra erfarenheter och bidrar till internationell utveckling genom utbyte. Våra arbetssätt, förhållningssätt och tekniklösningar efterfrågas av omvärlden.
It-avdelningen har ett sjuttiotal medarbetare som har uppdraget att tillhandahålla system och tjänster som stöder den parlamentariska processen och dialogen med medborgarna.
Avdelningen ska vara en modern organisation med målsättningen att ständigt förbättra och utveckla sitt arbetssätt och sina processer för att uppnå goda resultat.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innebär att ansvara för det dagliga operativa arbetet i helpdesk och själv vara delaktig i det. Du ska arbeta med support av it-avdelningens tjänster till våra slutanvändare samt ständiga förbättringar och kvalitetssäkring av de tjänster it-avdelningen tillhandahåller.
Du har tillsammans med sektionschefen ansvar för att teamet som helhet levererar enligt uppsatta mål och krav. Som teamledare verkar du för att förstå och samverka med verksamheten inom alla områden. En god problemlösningsförmåga och en hög grad av förståelse för användarnas behov gör att du medverkar i och driver utvecklingen av teamets arbetsprocesser.
Du kommer att ha en planerande roll för arbetsfördelning inom teamet och vara den kollegorna i första hand vänder sig till med operativa frågor.
Du blir en del av sektionen servicedesk som innefattar tre områden. Du kommer att representera ett område, helpdesk, och samverka nära med övriga områden inom sektionen.
Du rapporterar till sektionschefen för servicedesk.
KVALIFIKATIONER
Som operativ teamledare har du
• flerårig erfarenhet från uppdrag inom första linjens support, med fördel inom it-området (gärna inom eller mot offentlig sektor)
• god teknisk kompetens när det kommer till vanligt förekommande hård- och mjukvaror
• minst två års erfarenhet av att ha ansvar för team eller liknande ledaruppdrag
• förmåga att snabbt inhämta och delge information
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Meriterande är erfarenhet av arbete med ITIL och Lean inom support.
Du har ett personligt driv och en vilja att utvecklas. Du har god förmåga att kommunicera med såväl verksamhetens användare som it-specialister.
Du har en förmåga att se helheten och väger på ett naturligt sätt in användarnas behov.
Som person är du drivande och strukturerad samt resultatorienterad och en positiv lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper till omgivningen. Du trivs i dynamiska arbetsgrupper och i en arbetsmiljö med högt tempo.
ÖVRIGT
Svenskt medborgarskap krävs då anställningen är placerad i säkerhetsklass.
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86