OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Arbetsuppgifter
Som operativ teamledare ansvarar och leder du den dagliga driften av både personal och planering med att se till att avdelningen når de målsättningar som är satta genom att organisera, leda och fördela arbetet. Du har en viktig roll både i den dagliga och i den långsiktiga planeringen.
Arbetsuppgifter
• Stötta teamet i det vardagliga arbetet samtidigt som du är en resurs i den dagliga verksamheten
• Leveranskontroll på in- och utflöden med tillhörande logistiktjänster (lagerhållning, konfiguration och återtag) samt övriga funktioner
• Ansvara för den dagliga kommunikationen och informationen
• Leda utvecklingen av kvalitet, effektivitet, hälsa, arbetsmiljö och säkerhet
• Arbeta med processerna och verktygen för att optimera flödena. Du kommer att arbeta i ERP-systemet Microsoft Dynamics NAV dagligen och vara en del av olika interna projekt
• Arbeta för att skapa delaktighet hos medarbetare och ta fram planer för hur både individuella och teambaserade mål ska nås
• Hålla dig uppdaterad på best practice, lagar och regler samt informera medarbetare om förändringar
• Ansvara för introduktion av inhyrd personal samt vid nyanställning
• Rapportera avdelningens löpande verksamhet samt beslut gällande nödvändiga arbetsmiljöåtgärder
• Övervakning av logistikflöde inom bolagets affärs- och transportsystem
Din profil
Vi söker dig som har en hög grad av social kompetens med en stark samarbetsförmåga samtidigt som du driver din egen och teamets utveckling framåt på ett självständigt sätt genom att ta egna initiativ. När det kommer till logistik är du van att arbeta efter tighta deadlines.
Du som söker har följande kvalifikationer:
• Några års erfarenhet som Teamleader inom lager/logistik/transport.
• Dokumenterad kunskap/erfarenhet inom tullhantering/administration.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• Mycket god IT-vana (Officepaketet), främst Excel.
• Meriterande om du har kunskap och erfarenhet inom området kontinuerlig förbättring (LEAN)
Villkor
Startdatum: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Stockholm, Solna
Arbetstider: 8-17
Omfattning: Heltid, 6 mån provanställning
Du kommer att anställas direkt av kund och ha din bas i Solna där de har sitt kontor och logistikavdelning. Du rapporterar till Manager Sales Support & Logistics.