OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av inkasso- och kravhantering och söker efter en roll där du får ta mer ansvar? Som Operativ Teamledare i Nstarts Customer Success-team får du möjligheten att leda ett skickligt Customer Success-team, vara ett bollplank och coach för teamet och arbeta operativt med ärenden på flera marknader.
Sök tjänsten redan idag, då vi arbetar med ett löpande urval.
Arbetsbeskrivning
Nstart är ett av Sveriges större fintechföretag. Företaget erbjuder en helt unik tjänst med hållbara refinansieringslösningar för konsumenter, som hjälper dem i riktning mot skuldfrihet. Bolaget använder ny teknik och metodik för att utmana traditionella lånemodeller och generera djupare insikter än vad traditionella banker och långivare kan. Företaget växer snabbt och expanderar internationellt.
Nstart har varit mycket framgångsrika på den svenska marknaden och genom åren har företaget kunnat hjälpa tusentals kunder att förbättra sin ekonomiska situation.
Nu söker Nstart efter en Operativ Teamleedare till Customer Success-teamet. I rollen ansvarar du för att leda arbetet i teamet, styra arbetsflöden och stötta både kravhandläggare och kundtjänstmedarbetare i det dagliga operativa arbetet.
Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta i en kultur genomsyrad av hög aktivitet, varm gemenskap, högt i tak och mycket skratt. Du rapporterar till Nstarts kreditchef.
Avsvar
Leda det dagliga arbetet för Customer Success-teamet
Styra och och kontrollera arbetsflöden
Ansvara för kontakt och hantering av kunder i olika kundtjänstärenden
Vara ett bollplank och stöd för teammedlemmarna i frågor kopplat till inkasso, kravhantering och andra kundärenden
Stötta kravhandläggare och kundtjänst i det operativa arbetet
Arbeta med feedback från kunder och säkerställa hög kundnöjdhet
Krav
Minst ett års erfarenhet av inkasso- och kravhantering
Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande och din ansökan kommer att prioriteras om du:
Har erfarenhet av bank och finans eller har jobbat på ett inkassobolag
Har kunskaper i det norska språket
Har tidigare erfarenhet inom kundtjänst
Har ledarerfarenhet
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och din karaktär. Som person ser vi att du är flexibel, prestigelös och har en god förmåga att arbeta tillsammans med andra i ett team. Du har en god känsla för kommunikation och är mån om att sprida energi och glädje till dina kollegor. Du har gott omdöme och brukar ha lätt för att lösa utmaningar. Du har koll på vad som pågår och har ordning och reda omkring dig.
Nstart tror på utveckling och lärande genom att göra och testa. De ger stort utrymme för egna initiativ, ambitioner och ledarskap. Rätt person kommer successivt att få allt större ansvar i verksamheten och växa med företaget.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Östermalm, centrala Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Sök tjänsten här: https://jobs.academicwork.se/annons/operativ-teamledare-till-nstart/15075050
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.