OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SOS International i Göteborg söker Sjuksköterska till tjänsten som Teamledare i det medicinska rådgivningscentret
Om SOS International
SOS International, Healthcare, arbetar inom Norden med att leverera hälso- och sjukvårdstjänster till aktörer inom försäkringsbranschen.
På vår mottagning i centrala Göteborg arbetar vi med vårdförmedling, bedömning, behandling, rådgivning samt personalvårdsstöd, där klienter med olika typer av försäkringar och avtal får hjälp antingen av oss på plats eller av specialister i våra landsomfattande nätverk.
Hörnstenen i allt arbete är hög sakkunskap och tillgänglighet, att erbjuda den optimala hjälpen vid alla kontakter och att såväl klienter som kunder skall vara nöjda med våra insatser.
Vi är i ett expansivt skede och söker nya medarbetare till vår Healthcareenhet i Göteborg.
Bakgrund
Till vårt medicinska rådgivningscenter söker vi nu efter en sjuksköterska till tjänsten som teamledare för ett vårdförmedlingsteam. Nuvarande teamledare går vidare till andra uppgifter inom företaget efter att under en uppbyggnadsfas rekryterat och organiserat avdelningen för att hantera en större leverans med nya och befintliga kunder med lyckat resultat.
Arbetsbeskrivning
Som teamledare i rådgivningscentret är din uppgift att organisera, styra och följa upp avdelningens leverans i vårdförmedlingsuppdraget. Rollerna är till del operativ vilket kräver medicinsk kompetens för att aktivt bidra i den dagliga hanteringen av klientärenden för vårdförmedling.
Ansvarsområde
Du har personalansvar och ansvar för avdelningens leverans, styrning och utveckling för att säkerställa en god arbetsmiljö, effektivitet och kvalitetssäkrade rutiner i vårdförmedlingsuppdraget. Tjänsten ingår i ledningsgruppen för det medicinska rådgivningscentret med gemensamt ansvarar för avdelningens utveckling och leverans mot uppsatta mål. Vid behov ingår rekrytering av nya medarbetare i ditt ansvarsområde.
Du rapporterar till Head of Operations Healthcare Sverige.
Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet som ledare från affärs- och kundorienterade verksamheter från tex larmcenter, 1177 eller försäkringsbolag. Kunskap och erfarenhet av schemaläggning utifrån prognostiserade behov är meriterande.
Du är legitimerad sjuksköterska och har förmåga att leda och skapa engagemang och enighet kring avdelningens gemensamma mål.
Som person är du trygg i din roll, strukturerad och har förmåga att organisera ditt arbete och uppdrag på ett effektivt sätt. Därtill har du en god kommunikativ förmåga i samtal med kollegor och kunder.
Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Omfattning
Anställningen är på heltid. Deltid kan diskuteras.
Start: Snarast eller enligt överenskommelse.
Arbetsplats: SOS International, Järnvågsgatan 3 vid Järntorget, Göteborg.
Ansökan
Rekryterande ledare: Magnus Winqvist, Country Manager & Head of Operations, magnus.winqvist@sos.eu. 070 316 005.
Sista ansökningsdag: 2021-05-09. Urval och intervjuer sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg