Operativ Transportchef till Borås

Operativ Transportchef till Borås

Arbetsbeskrivning

Bli en del av ett bolag som varje dag arbetar för en ljusare framtid, för kommande generationer och vår planet; REMONDIS - cirkulär ekonomi - på riktigt.    

REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och vi ser till att över 30 miljoner ton avfall blir ny råvara - varje år. Vi verkar i en bransch som verkligen har framtiden för sig och som är en nödvändighet om världen ska ha en ljusare framtid. Vi är ett härligt team som utvecklar verksamheten i Sverige för att leverera branschens bästa service inom återvinning.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Operativ Transportchef har du det yttersta ansvaret för att säkerställa att våra transportlösningar i Borås fungerar effektivt och säkert med hög fokus på servicenivå och kundnöjdhet. Det innebär allt från att tillgodose rätt tjänster, ha nöjda kunder, nöjda medarbetare samt ha en tillräcklig lönsamhet.

Ditt närmaste team består av 2 direktrapporterande transportledare och på enheten jobbar totalt ca 20 miljöarbetare/chaufförer. Fordonsflottan består av 20 fordon och utgörs av bl.a. flakbilar och skåpbilar. Totalt 15 fordon och 20 chaufförer i Borås.

Du är placerad på vår enhet i Borås och svarar direkt till Distriktschef.

Rollen ger dig mycket frihet under ansvar, med utgångspunkt i våra ledord service, öppenhet, ansvar, entreprenörskap och hållbarhet.

Ansvaret innefattar bl.a.:

• Leda och fördela arbetet för miljöarbetare och transportledare, inklusive semesterplanering, frånvarorapportering, kör- och vilotider.
• Personalansvar för ditt team om 2 transportledare samt cirka 20 chaufförer
• Säkerställa att vi följer direktiv gällande kör- och vilotider, samt att medarbetarna har aktuella certifikat/behörigheter
• Arbetsmiljöansvar för transportenheten samt anläggning.
• Delaktig i budget- och resultatuppföljning
• Interna och externa kontakter med t.ex. marknadsorganisationen, mottagningsanläggningar, kunder osv.
• Inköp av t.ex. underleverantörer av transporttjänster, betona, nära kontakt med underleverantörer, leverantörsbedömningar mm.
• Ansvara för förändringsprojekt med fokus på effektivisering och säkrare arbete på enheten.


KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen tror vi att du har ett genuint intresse för service, kvalitet samt människor. Du är lugn och trygg i rollen som ledare och har en ledarstil som präglas av att skapa engagemang hos dina medarbetare. För oss innebär det att du har god kommunikativ förmåga, är inlyssnande och tydlig. Då rollen är bred och tempot högt tror vi att du trivs med varierande arbetsuppgifter och har god prioriteringsförmåga. Du är nyfiken och nytänkande och föreslår gärna effektiviserings- och förbättringsförslag för att verksamheten ska fungera så smidigt som möjligt.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har jobbat i en liknande roll tidigare och att du har:
• Erfarenhet av att leda medarbetare
• Erfarenhet från transport/åkeri
• God datorvana (vi jobbar bl.a. i EDP, Power BI).
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

ÖVRIGT
Vi har kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag för ett långt och hälsosamt arbetsliv.

Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: REMONDIS AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2023
  • Ansök senast: 25 mars 2023

Postadress

Järnvägsgatan 15
Tibro, 54350

Liknande jobb


21 november 2024

19 november 2024

Platschef anläggning

Platschef anläggning

15 november 2024

Platschef till Arlanda

Platschef till Arlanda

15 november 2024