Operativ transportplanerare

Operativ transportplanerare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning


Just nu söker vi en operativ transportplanerare till vår kund i Solna. Ta chansen att ingå i ett tätt, sammansvetsat team i en ny, spännande roll.


Uppdrag: start september -1 år.
Omfattning: 40h/veckan, hybrid. 7:30-16:30
Plats: Solna
Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden


Du kommer att arbeta med olika flöden, se över transporter och vara spindeln i nätet bland leverantörer, transportörer och lager.


Dina arbetsuppgifter under en vecka:
Kontrollera och koordinera transporter, se vad som kommit in
Registrera hur veckans transporter ser ut
Följa upp KPI:er
Registrera data i Excel
Registrera lossningstid

Avdelningen i Solna består av 8 kollegor som jobbar med olika delar av företagets transport och logistik. Ni hjälps åt, men har också olika ansvarsområden. Du jobbar i flera olika system, både gamla system samt nya de implementerar.

Kvalifikationer


För denna roll ser vi gärna att du har:
Erfarenhet från arbete inom Transport
Erfarenhet från administrativt arbete, minst 1 år.
Kommunikativ
Goda kunskaper inom Microsoft Office och åtminstone grundläggande kunskaper i Excel
Jobbat med outlook och mail
Svenska och Engelska
Framåt, initiativtagande och lösningsorienterad.



Meriterande:
Utbildning inom transport eller logistik
Systemstark
erfarenhet av tull

Som person är du positiv och initiativtagare i att lösa dagens problem som kan uppkomma. Du är inte rädd för att varken hjälpa till eller räcka upp handen när du själv behöver hjälp. Du gillar att ha många kontaktytor, både internt och extern, och värnar om dina kontakter och vårdar dessa.

Erfarenhet
Microsoft Excel
Affärsengelska
Självmotivering
Kommunikation
E-post
Samordning
Microsoft Office


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juni 2024
  • Ansök senast: 7 juli 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024