Operativ Transportplanerare

Operativ Transportplanerare

Arbetsbeskrivning

Operativ Transportplanerare med kundkontakt
Vill du vara med och skapa förutsättningar för god försäljning för Sveriges ICA-butiker?
ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.
Transportavdelningen i Helsingborg omfattar ca 60 personer och är belägen på ICAs lagerenhet ICA DE Helsingborg i området Långeberga strax utanför Helsingborg. Transportavdelningen är fördelad på Taktisk transport, Operativ Transport, Trafikstyrning och Transportadministration. Vi ansvarar för varuförsörjning av en större del av ICAs butiker i landet. På ICA DE Helsingborg jobbar totalt ca 1400 personer.

Vi söker en vikarie till vår operativa verksamhet med nedan följande arbetsuppgifter inom organisationen.
Arbetsuppgifter


Som Operativ Transportplanerare med kundkontakt på Transport Helsingborg arbetar du, tillsammans med övriga inom organisationen, med nedan frågor samt därtill kopplade arbetsuppgifter:
Kundservice mot butik, avtalsparter och andra avdelningar inom ICA.
Bevakning och hantering av eventuella transportförseningar mot butik.
Planerar flöde till våra spridningspunkter.
Administrativa arbetsuppgifter.

Din profil
För att klara av arbetsuppgifterna och bli en duktig operativ transportplanerare med kundkontakt tror vi att du är:
Driven, positiv och ser lösningar hellre än problem.
Social, serviceinriktad och kommunikativ.
Talar och skriver pedagogiskt på svenska.
Bra på att ständigt prioritera.
Grundläggande kunskaper inom Excel samt övriga Office-paketet.
Noggrann och har lätt för att lyssna in omgivningen.
Universitet- eller högskoleexamen eller motsvarande erfarenhet förvärvad genom arbete.

Meriterande att ha med dig:
Arbete inom serviceyrken.
Butikserfarenhet.
Kunskap om leveransplaner och infrastruktur inom ICA Sverige.
Tidigare erfarenhet från transportbranchen.
Kunskap inom ICAs logistikrelaterade system t.ex LS och Paragon

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd mellan klockan 06 och 21 i två skift där även helg förekommer.
Sista dag för ansökan:
2024-09-20 Rekryteringen sker löpande.
Tillträde:
Enligt överenskommelse, senast 2024-09-23
Typ av anställning:
Tillfällig anställning dock längst till 2025-01-31
Kontaktuppgifter:
Chef Operativ Transport Maria Vaihinger, maria.vaihinger@ica.se
Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Verksamhetsutveckling Erik Lindholm
070-259 29 15
Unionen Lars Hansson
042-39 16 56
Inköpschef Mats Eriksson
042-39 18 10
Inköpschef Frukt Marcus Velin Sandgren
042-39 18 28

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB (Helsingborg) Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2024
  • Ansök senast: 20 september 2024

Besöksadress

Långebergavägen 100
None

Postadress

Långebergavägen 100
Helsingborg, 25669

Liknande jobb


Trafikplanerare

Trafikplanerare

20 december 2024

Trafikplanerare

Trafikplanerare

13 december 2024

Framkomlighetsansvarig

4 december 2024

Customer Seervice

Customer Seervice

29 november 2024