Operativ verksamhetsutvecklare till Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Förvaltningen erbjuder ett meningsfullt och viktigt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Vi erbjuder nu dig ett utmanande och utvecklande arbete hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en drivande och engagerade verksamhetsutvecklare med stort brukarfokus för operativt arbete i omsorgsförvaltningens verksamhetsområden ordinärt boende (hemtjänst och personlig assistans). Uppdraget handlar i stor utsträckning om att bistå verksamheterna i förbättringsarbeten och utvecklingsfrågor utifrån de uppdrag och behov som finns. Du kommer också att arbeta praktiskt med planering och implementering av exempelvis rutiner, riktlinjer och arbetssätt. Du kommer dagligen att samarbeta med chefer och medarbetare ute i verksamheterna. Verksamheterna är inne i en spännande fas med fokus på kontaktansvar och genomförandeplansarbete för att öka trygghet och inflytande för våra omsorgstagare, vilket också kommer att vara en stor del av ditt arbete.

KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet från arbete inom vård och omsorg. Det är meriterande om Du har en relevant akademisk utbildning. Du har goda kunskaper och ett genuint intresse för förbättrings- och utvecklingsarbete. Du har god planeringsförmåga och är drivande i ditt arbete. Som person är du självgående, strukturerad och pedagogisk. Du har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är naturligt för dig att bidra till ett gott samarbete och att upprätthålla goda relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Resor inom kommunen ingår i tjänsten och därför krävs körkort och tillgång till egen bil.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer fortlöpande urval att tillämpas, vilket innebär att du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Projektanställning Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-12-01 Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse., upphör: 2017-12-31 Projektet pågår till december 2017.
  • Publicerat: 14 november 2016

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024