Operativ virkesinköpare till OBOS

Operativ virkesinköpare till OBOS

Arbetsbeskrivning

Är du en administrativt stark person som trivs i en fartfylld roll med många både interna och externa kontakter? Har du god erfarenhet av arbete med inköp och då gärna inom virke?

Vi söker för OBOS räkning en driven operativ virkesinköpare.

I rollen som operativ virkesinköpare hos OBOS ingår du i avdelningen för materialadministration och arbetar aktivt tillsammans med ansvarig virkesinköpare.
Ditt främsta fokus är att säkerställa att virke finns hemma inför produktion och informera om avvikelser i de dagliga processerna både administrativt och praktiskt.
Du bevakar lagernivåer och förbrukning och tar fram beställningsunderlag i affärssystemet utifrån hur behovet ser ut. Du lägger beställningar och skickar order till leverantörer och följer upp och bevakar att materialet kommer hem i utsatt tid.
Du arbetar effektivt och proaktivt med stort fokus på att upprätthålla en god materialförsörjning.

En viktig del i rollen är att upprätta och vårda både interna och externa kontakter. Du har daglig kontakt med ett flertal leverantörer och internt håller du tät dialog med lager, godsmottagning och produktion gällande virkessituationen.

I tjänsten ingår även att löpande arbeta med registervård i affärssystemet och även andra förekommande administrativa uppgifter.

Placering för tjänsten är på huvudkontoret i Myresjö och du rapporterar till materialadministrationschefen.

Vi söker dig som har en grundläggande kunskap om byggbranschen och en god arbetslivserfarenhet inom operativt inköp, orderhantering eller materialadministration.
I grunden har du en treårig gymnasieutbildning som du har kompletterat med en för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis bygg eller logistik.
En förutsättning för att lyckas i tjänsten är att du tidigare har arbetat i någon form av affärssystem. Meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Dynamics, AX2012.
Vi ser också gärna att du har kunskap i olika logistikplaneringsverktyg.
Du har en god vana av att arbeta mot olika typer av kontaktytor, såväl interna som externa, och då främst mot leverantörer.

Högt kundfokus, starkt driv och hög ansvarskänsla är viktiga ledord för dig.
Din kommunikativa förmåga är mycket god och du har lätt för att skapa förtroende på olika nivåer både i och utanför organisationen.
Du har ett proaktivt förhållningssätt och agerar snabbt och flexibelt när situationen kräver.
Din sociala kompetens är god och du tycker om att skratta och ha roligt på arbetet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan via www.paverka.nu senast den 17 januari. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Danvall, karin.danvall@paverka.nu eller på telefon, 010-331 90 66

Vi ser fram emot din ansökan!

OBOS är en av Nordens största bostadsbyggare, som ägs av nästan en halv miljon medlemmar. På OBOS har vi en vision om att bygga framtidens samhälle och uppfylla människors bostadsdrömmar genom våra varumärken OBOS , Myresjöhus och SmålandsVillan. I Sverige är vi cirka 950 medarbetare som tillsammans arbetar för visionen varje dag. Kort och gott – våra medarbetare är vår allra viktigaste resurs. Därför vill vi vara branschens mest attraktiva arbetsgivare, så att alla som börjar sin karriär hos oss kan trivas, utvecklas och känna att de är del av någonting större.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OBOS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 17 januari 2021

Liknande jobb


3 september 2024