Operativa inköpare

Arbetsbeskrivning

Redo för drömjobbet? Få företag erbjuder lika stora möjligheter att utvecklas i arbetslivet som Randstad. Vi tillhör de företag i världen som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att på kort tid skaffa dig bred erfarenhet, chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du har en möjlighet att utveckla din kompetens. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång, och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt.

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare kommer du att ansvara för en inköpsportfölj för direkt köpt material i löpande produktion. Därmed kommer du att lägga köp och optimera inköpsparamterar för ett antal leverantörer. Du som söker bör ha inköpskompetens och ska jobba mycket med att förbättra och ändra arbetssätt. Man kommer även att arbeta med nyckeltal och mål i syfte att optimera den totala kostnaden. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med kunder gällande status för order som företagets olika avdelningar har samt vara en del av produktunderhåll teamet. Du är huvudsaklig kontaktperson med leverantörerna och fungerar även som stöd till övrig personal gällande inköpsfrågor. Du har kontakt med övriga delar av verksamheten, så vi ser därför att du har en god kommunikativ förmåga.



Din bakgrund
Du har minst en eftergymnasial utbildning, och meriterande är om du har några års erfarenhet av operativt inköpsarbete. Vi ser att du behärskar engelska i tal och skrift, samt har datavana för att arbeta i Word och Excel.

Dina egenskaper
Förutom dina kunskaper och erfarenheter kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet, där du som person bör vara engagerad och driven samt har god initiativförmåga. Du har god förmåga att på ett trevligt sätt erhålla den information du behöver i rätt tid och till rätt kvalitet, samt förmågan att kommunicera och förmedla den vidare inom organisationen och till leverantörerna på ett effektivt sätt. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten med god förmåga till prioriteringar. Naturligtvis är du även prestigelös och snabblärd.

Randstad
Vi söker nu för vår kunds räkning två operativa inköpare till ett stort internationellt företag i Arvika. Tjänsten börjar som en uthyrning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Visstid Heltid
  • Publicerat: 25 mars 2015

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


5 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024