Operativa inköpare sökes till Statoil, rekryteri

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker två kvalitetsmedvetna operativa inköpare till Inköpsavdelningen för anställning hos Statoil. Beskrivning av företaget: Svenska Statoil AB ingår i Statoilhydrokoncernen och är ett av Sveriges ledande energibolag med fokus på klimatfrågan.Verksamheten i Sverige består bl.a. av försäljning och distribution av bensin, biogas, diesel, E85, flygbränsle och smörjolja till företag och privatpersoner.I den svenska verksamheten ingår cirka 400 servicestationer.Företagets värderingar är modig, öppen, engagerad och omtänksam, egenskaper som krävs för att utveckla och stärka Statoil nu och i framtiden.Om du kan identifiera dig med våra värderingar kan du bli en framgångsrik medarbetare inom Statoil.För mer information om Svenska Statoil se www.statoil.se. Arbetsuppgifter: Som operativ inköpare kommer du att tillhöra gruppen Operativt inköp, bestående av 4 personer.Din roll är att ta emot rekvisitioner och upprätta inköpsorder genom avrop mot ramavtal eller som ett resultat av genomförd upphandling enligt fastlagda processer och rutiner. Dina arbetsuppgifterna innebär bl a: *Behandling av rekvisitioner, upprätta och skicka inköpsordrar *Genomförande och bevakning av pågående upphandlingar *Uppföljning av beställningar och leveranser *Hantering av avvikelser och returer *Inhämtning och uppdatering av uppgifter för e-katalog *Arkivering och dokumentation *Uppdatering av information i SAP *Stöd till rekvirenter Du kommer även att proaktivt få bidra med förslag till förbättringar i inköpsprocessen och effektiviseringar av inköpen.Rollen innebär en hel del användarsupport men också utredningsarbete gällande uteblivna leveranser och ekonomiska transaktioner. Inköpen varierar väldigt och kan avse allt från arbetskläder till byggnation av en helt ny bensinstation.Det dagliga arbetet sker i SAP men till viss del också i Excel.Det ställs höga krav på dokumentation. För att snabbt komma in i rollen kommer du att få gå bredvid en kollega samt genomgå en introduktionsutbildning.Vi söker dig: *med gymnasiekompetens *med några års arbetslivserfarenhet från arbetsuppgifter relaterade till inköp Har du arbetat med upphandlingar och/eller med IT-stöd är det en fördel.Erfarenhet av arbete med SAP ser vi som en merit. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska. Som person är du kvalitetsmedveten och har en förmåga att se på sakers långsiktiga betydelse.Du förblir motiverad trots bakslag, arbetar på tills projekt är avslutade och har en god samarbetsförmåga.Då rollen innebär en del utredningsarbete vill vi att du har en problemlösande analysförmåga. Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.Bifoga din CV och personligt brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling

Katarina Malm

Maria Salling

Rekryteringskonsult Maria Salling

Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm

Maria Salling

Sammanfattning

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024