OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 16 produktionsenheter i Europa, Nordamerika och Indien. Företaget har mer än 2 600 anställda och hade 2019 en omsättning på 6 miljarder SEK.
Är du en team-spelare med god kommunikationsförmåga i en internationell miljö? Har du erfarenhet och/eller relevant utbildning inom Materialplanering/Avrop där din vardag spenderas med att balansera tillgänglighet av artiklar mot rätt lagernivåer?
Vi erbjuder dig en rolig tjänst med många kontaktytor, i ett öppet arbetsklimat med god möjlighet att påverka din framtida utveckling.
Rollbeskrivning
Funktionen Production Planning & Operative Procurement stöttar verksamheten i fabriken i Kvänum med produktionsplanering (Maskinverkstad och Slutmontering) av halvfabrikat och produkter samt Avrop av inköpta komponenter. Funktionen ingår i Order- & Logistikavdelningen med ett totalansvar för hela Order- till Leveransprocessen för fabriken i Kvänum. Du arbetar nära övriga funktioner i fabriken såsom R&D, Produktion, Kvalitet och Inköp. Internt samarbetar du och dina kollegor med varandra i materialplaneringsprocessen, och inom avdelningen Order & Logistik samarbetar du med kollegor vid Order Support för att säkerställa rätt leveransinformation till Swegon´s kunder.
Ditt huvudsakliga uppdrag är att genomföra materialavrop inklusive leveransbevakning, där arbetsuppgifter huvudsakligen utförs i vårt affärssystem M3. I din roll som Operativ Inköpare arbetar du även med infasning/utfasning av artiklar, och deltar även i workflow vid revisionshantering av ritningsunderlag mot leverantörer. Inventering ingår i ditt arbete enligt fastlagda rutiner.
Din profil
För att lyckas i denna roll tror vi att du är administrativt lagd men samtidigt kommunikativ, och din egen kommunikation präglas av struktur och professionalism. Du har en förtroendeingivande dialog internt inom fabriken och ett professionellt samarbete med våra leverantörer.
Personen vi söker har några års arbetserfarenhet av materialplanering med leverantörskontakt i tillverkande industri alt eftergymnasial utbildning inom Industriell ekonomi alt kvalificerad yrkesutbildning inom Logistik. Erfarenhet av vårt affärsystem M3 är meriterande. Har du erfarenhet av versionshantering av ritningsunderlag i en workflowprocess är det också meriterande.
Som person är du öppen och nyfiken med en vilja att utveckla både dig själv och andra. Som medarbetare hos Swegon Kvänum bidrar du till ett attraktivt och inkluderande arbetsklimat.
Vi erbjuder
En spännande tjänst med möjlighet att påverka din roll med varierade och intressanta arbetsuppgifter. Med våra produkter skapar vi förutsättningar för en hållbar inomhusmiljö och för oss är det lika viktigt att erbjuda en hållbar arbetsmiljö för våra medarbetare. Vi har därför en öppen organisation som karakteriseras av korta beslutsvägar, många möjliga karriäralternativ och spännande utmaningar.
Våra värden “Customer Empathy”, “Trust” and “Commitment” påverkar allt vi gör och är utgångspunkten i beslut vi tar och hur vi agerar mot varandra. På Swegon förespråkar vi en hälsosam och hållbar balans mellan arbetsliv och privatliv.
Med vårt motto “feel good inside” möjliggör vi hälsosamma och bekväma inomhusmiljöer där personer kan utföra sitt bästa, idag och imorgon.
Kontakt
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men senast 2022-01-16. För mer information om tjänsten, kontakta Order & Logistic Manager, Andreas Liljeskog, (andreas.liljeskog@swegon.se)
Vi avböjer vänligt men bestämt all direkt kontakt med rekryteringsbolag och bolag som tillhandahåller arbetsannonser.