Operativt ansvarig Kundprogram

Arbetsbeskrivning

Varje dag reser över 70 000 personer med SJ och de har 1400 avgångar att välja bland.3 150 medarbetare arbetar för att tågresan ska bli så bekväm som möjligt.Våra eltåg är märkta med Bra Miljöval - de uppfyller världens tuffaste miljökrav.2005 omsatte SJ 5,7 miljarder.Affärsområde/avdelning: Division Affärsutveckling Ort/placering: Stockholm Organisation: Avdelningen Kundprogram inom Affärsutveckling.Under våren 2007 kommer SJ lansera ett kundprogram för sina resenärer.Avsikten med kundprogrammet är att befästa och stärka SJs position som ett modernt, kundnära och lönsamt företag. Kundprogrammet är ett viktigt led i SJs förmåga att hantera individuella kunders behov.Grundiden är att uppmärksamma återkommande/frekventa resenärer samt att genom att samla kunskap om vilka resenärerna är, ge förutsättningar att förbättra vårat kundbemötande och vår service.Arbetsuppgifter och ansvar: Roller: Operativt driftansvarig för SJs nya kundprogram för resenärer.Du rapporterar direkt till chefen för Kundprogram.Du ansvarar för hela den operativa driften av SJs nya kundprogram inklusive styrning och kvalitetsuppföljning av de interna och externa leverantörer som genomför olika delar av driften.Tjänsten innebär kontakter/styrning och koordinering mellan interna och externa leverantörer.- Övergripande produktionsplanering.- Driftbudget för hantering av kundprogrammet.- Löpande kontakter med externa partners/leverantörer (inköp, planering och uppföljning).- Beställare av förändringar i kund-/programinformation.- Uppföljning och kvalitetssäkring av taktiska kundaktiviteter/löpande programaktiviteter.- Ansvar för att definiera och underhålla affärsregler för programmet.- Löpande kontakt med och uppföljning av Medlemsservice.- Kvalitetssäkring/interninformation om programförändringar.- Återkoppling på leveranser till och från hela verksamheten/organisationen - Samla in synpunkter från medlemmar, icke-medlemmar, medarbetare och ta fram rekommendationer på förändringar avseende den operativa driften.Utbildning: - Universitets- eller högskoleexamen inom marknadsföring/kommunikation med minst fem års relevant yrkeserfarenhet.- Goda kunskaper i MS Word, PowerPoint och Excel.Gärna kunskaper i MS Project.Arbetslivserfarenhet: - Erfarenhet av att arbeta med lojalitets-/kundprogram.- Erfarenheter av kundprogramdrift.- Erfarenhet från kundprogramnära processer inom kundstrategiarbete, försäljning, kampanjhantering, drift, kundservice etc.- Mycket god vana att hantera leverantörsrelationer (både externa och interna) och kvalitetssäkra leveranser.- Erfarenhet av systemutvecklingsprojekt.Personlig kompetens: - Förmåga att agera affärsmässigt.- Vara initiativrik, drivande och självgående.- Vana att hantera komplexa situationer.- Mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska.- Strukturerad och metodisk.- Lösningsorienterad.Övrigt: Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm och gäller tillsvidare.Ansökan: Ansökan ska vara oss tillhandla senast den 1 september 2006.Märk ansökan med referensnummer "1329".

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsadministrationen SJ

Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJ AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 21 augusti 2006
  • Ansök senast: 1 september 2006

Besöksadress

Vasagatan 10
None

Postadress

Centralplan 19
Stockholm, 10550

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010