Operativt ansvarig till Akademiska hus i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som Site Manager och vara operationellt ansvarig för en kreativ mötesplats på en del av Campus KTH i Stockholm? Har du erfarenhet från projektledning och gillar att vara lösningsorienterad och kreativ i ditt arbetssätt? Då har vi en spännande tjänst för dig! Just nu söker vi dig som vill vara med och bidra till Akademiska hus site för det nationella ”coworking koncept”. 

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!  

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu dig som vill arbeta på Akademiska hus i Stockholm. Uppdraget handlar om att operativt ansvara för ”A working lab (AWL)” som är Akademiska Hus nationella coworking koncept med inriktning på start-up bolag. Konceptet finns i dag på campus Solna, Chalmers, Umeå universitet och denna nya site på KTH, där AWL tog över driften från 1 januari 2022. Under våren öppnar AWL också en site på campus Flemingsberg.  

Siterna utvecklas i nära samarbete med universiteten och bidrar till en ökad samverkan mellan akademin och näringslivet. Varje site har sin nisch, beroende på vilket campusområdet det ligger. AWL söker nu dig till AWL THINGS på Drottning Kristinas Väg på KTH Campus i Stockholm. Siten har fokus på företag inom deep tech och erbjuder flexibla kontorsplatser, privata kontor, mötesrum samt en mindre verkstad för prototypverksamhet.  

Det huvudsakliga syftet med rollen är att vara operationellt ansvarig för siten och skapa en kreativ mötesplats. Det innebär att finnas tillgänglig och ge service, säkerställa att verksamheten fungerar och medlemmarna trivs. Uppdraget är kreativt och man kommer ha möjlighet att sätta sin prägel på hur AWL THINGS utvecklas för att möta medlemmarnas behov.  

I rollen kommer du oftast att arbeta självständigt men ingå i ett team med andra liknande roller som finns i Stockholm, Göteborg och Umeå.  Vi ser fram emot en vidare kontakt med dig som vill vara med och bidra med din insats. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.  

Exempel på övergripande arbetsuppgifter  

Visa huset för potentiella medlemmar och teckna medlemsavtal 
Onboarding av nya medlemmar 
Daglig medlemskontakt och service 
Hantera passersystem 
Kontakt med tjänsteleverantörer, t ex kaffe, städ, wifi, printer 
Arbete i coworkingsystemet ”Nexudus”, t ex fakturering, lägga in nya medlemmar
Samarbeta med THINGS och andra aktörer på campusområdet 
Skapa events och innehåll på platsen 
Planera och leda förbättringsprojekt för att skapa AWL-känsla i huset  


Krav för tjänsten 

Projektledning (specifik modell ej krav men erfarenhet av att leda projekt från start till mål) 
Van vid att arbeta i officepaketet, framför allt Teams som är vår samarbetsplattform 
Förmåga att kommunicera på engelska och svenska i tal och skrift  


Meriterande krav för tjänsten

Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som office manager eller facilitymanager 


Vi söker dig som har förmåga att  

Vara självständig – du kommer ofta vara själv på platsen och behöver vara trygg med det 
Vara lösningsfokuserad och kreativ 
Vara Social och relationsbyggande 
Vara prestigelös och villig att hugga i där det behövs


Uppdragsperiod och omfattning  

Uppdraget är på heltid och startar i mars 2022 och pågår tills rekrytering och överlämning till ny Site Manager är avklarad. Rekryteringen förväntas starta under våren.  

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-02-28. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss. 

Hoppas vi ses!  

 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.  

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 1 mars 2022

Liknande jobb


Vill du bli vår nya VA-chef?

Vill du bli vår nya VA-chef?

22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef, lokalvård

Enhetschef, lokalvård

15 november 2024

Chef för utbildningskontoret

15 november 2024