Operativt ansvarig till Blekingeplantan

Operativt ansvarig till Blekingeplantan

Arbetsbeskrivning

Operativt ansvarig till Blekingeplantan
Arbetsbeskrivning
Som Operativt ansvarig hos Blekingeplantan ansvarar du för inköp och beställningar av våra växter, samt hanterar leverantörskontrakt och avtal. Även speciella inköp med och för kunder behöver din gröna expertis.
För inspiration, trender och inköp deltar du även på flera växt- och trädgårdsmässor.

I din roll fungerar du även som Verksamhetschefens högra hand och stöttar operativt i personalfrågor, ekonomiska beslut, marknadsföring och vårt arbete med utveckling av verksamheten. Du tar hand om planering av årshjul, schemaläggning och verksamhetsplanering

Du intar en härligt inspirerande och coachande roll i butik där du kan hjälpa våra kunder genom att lära dem om årets säsonger, växter och gröna upplevelser. Tillsammans hjälps vi åt att få både växter och kunder att må bra.

Lär känna Blekingeplantan
Vi är den personliga trädgårdsbutiken med ägare och personal som älskar trädgård och allt vackert man kan skapa med lite gröna fingrar. Att få inspirera med växter, inredningsdetaljer och trädgårdstillbehör för trädgård och hem är det roligaste vi vet. Vårt sortiment är brett och spännande och under ständig utveckling. Vi är på ständig jakt efter det senaste inom hem och trädgård.

Vi vill att våra kunder ska vara nöjda och komma tillbaka till oss. Därför satsar vi på kvalitet i både blommor och i våra goda råd som våra kunder får på köpet.

Besök Blekingeplantan på webben:
www.blekingeplantan.se (http://www.blekingeplantan.se)

Du som Operativt ansvarig
För att lyckas och trivas i tjänsten känner du sannolikt igen dig i beskrivningen av en självgående och driven strukturskapare som ser möjligheter, men även begränsningar och skapar lösningar för allt du får framför dig. Dina kollegor säger ofta att du är någon att räkna med och du känner stolthet i att leva upp till det.

Du uppskattar att kunna vara social och kommunikativ i ditt arbete; både innanför våra egna väggar och utanför i möten med kunder och leverantörer.

Dina erfarenheter bjuder på arbete med växter och även inköp av något inom just det området. Du har vanan inne av att hålla dig à jour med vad som händer inom branschen; trender, event och att inte låta dina egna kunskaper samla damm.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköp av växter, inte bara från Sverige, och kanske även av att lämna större offerter till såväl företag som privatpersoner.
Det är viktigt att du har med dig ett affärsmässigt tänkt och erfarenhet av handel. Kanske har du redan ett brett nätverk i Karlskrona? Annars är du nog supersugen på att bygga upp det.

När det kommer till ledarskap har du en engagerande och ödmjuk stil som får medarbetare att känna sig hörda och trygga i att du tar täten.

För tjänsten är det önskvärt att du har någon form av Trädgårdsutbildning från högskola eller motsvarande.

Självklart säsongsanpassar vi våra arbetstider till butikens öppettider, där även helgarbete ingår.

Välkommen till Blekingeplantan!

Tjänsten
Fast anställning, tills vidare. Inledande provanställning
Start omgående enligt överenskommelse.

Ort
Nättraby

Din ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev.
Vi ser fram emot att få lära känna dig närmre.

Om du har frågor om ansökan kan du kontakta
Annika Zimmerman, 0733 - 60 60 30 eller maila till annika@engqvistzimmerman.se

Med anledning av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

Tidsplan
Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Engqvist & Zimmerman HR Partner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 10 december 2021

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024