OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Operativ inköpare och produktionsplanerare är du en del av vår inköps och planerings team där du operationellt ansvarar för att försörjningskedjan av material fungerar så optimal som möjligt.
Dina främsta arbetsuppgifter är:
Löpande leveransbevakning
Systemvård inom SAP
Eskaleringspunkt
Underhåll och utveckling av KanBan-system
Orderläggning
Leverantörsansvar
Reklamationshantering
Produktionsplanering
Fakturakontroll
Lagerbevakning
Du har täta kontakter med externa leverantörer och den interna produktionsorganisationen. Du ingår i ett team tillsammans med inköpare och planerare som hanterar allt materialflöde inom organisationen. Leverantörsbesök är en naturlig del av ditt arbete. Du är en god kommunikatör och har förmåga att förstå och lösa problem.
Vi vill gärna att du tar stafettpinnen när det kommer till att utveckla hur vi använder vårt systemstöd SAP på bästa sätt och vårt externa såväl som interna kanbansystem.
Vi vill gärna jobba med dig som har tidigare erfarenhet av inköp och lagerstyrning men vi ser också positivt på dig som nyligen har avslutat en högre utbildning med inriktning mot Inköp/logistik och vill utvecklas inom området.
Är du en person som gillar att ha koll på läget och som trivs med att ta eget ansvar så kommer du finna dig väl tillrätta hos oss.
Du har en hög IT mognad och sätter dig med lätthet in i såväl ERP-system som andra systemstöd. Du har goda kunskaper i Excel och extra glada blir vi om du tidigare har arbetat i SAP.
Eftersom vi ingår i en internationell koncern är det viktigt att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.
För frågor om tjänsten är du välkommen att vända dig till Susanne Lignell HR chef telefon 0370-33 95 52
Ansök redan idag, vi rekryterar löpande.