Operativt Transportansvarig

Operativt Transportansvarig

Arbetsbeskrivning

Är du en person som brinner för logistik och trafikplanering? Gillar du att planera trafikflöden där du både får möjlighet till strategisk planering samt hands-on planering i den dagliga verksamheten? Är du van att ha många kontaktytor samtidigt och brinner för att ständigt arbeta för en förbättrad kundupplevelse?

Då skall du söka jobbet som Operativt transportansvarig hos en av våra kunder som bedriver grossistverksamhet inom frukt och grönt här i Göteborg. Vår kund levererar färskvaror till livsmedelsbutiker, restauranger och storkök i hela Västsverige. Kunden är i en spännande tillväxtfas och tillsammans med dina kollegor kommer du att vara en viktig del i företagets utveckling. Du erbjuds en ansvarsfull tjänst med stimulerande och varierande arbetsuppgifter. Tjänsten innebär ett nära samarbete med företagsledningen och du kommer således att ha en stor möjlighet att själv påverka verksamheten.

Tjänsten är en så kallad hyrrekrytering där man de första 6 månaderna är anställd av oss på Ad Acto Rekrytering för att sedan gå över till en anställning direkt hos kundföretaget.

Ansvarsområden

Som Operativ transportansvarig är du ansvarig för att utveckla, leda och planera företagets transporter. Du ansvarar för att optimera fyllnadsgrad och rutter samt arbetar för att hitta synergieffekter vid till exempel returer. Du har tät kontakt med dina kollegor på inköp, försäljning, produktion och lager för att hela leveranskedjan skall fungera så optimalt som möjligt. Du har personalansvar för ett 20-tal chaufförer där du leder arbetet samt coachar och stöttar dem i det dagliga arbetet för att uppnå god kvalité och en hög servicenivå ut till kund.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Schemaläggning av chaufförer

- Planering och koordinering av transportflödet så som lastning, lossning, returer mm.
- Bevakning och uppföljning av leveranser
- Skapa fakturaunderlag
- Aktivt arbeta med fyllnadsgrad, ruttoptimering och identifiering av synergieffekter
- Rapportering av reklamationer och avvikelser samt se till att företagets system


för kvalitet, miljö- och arbetsmiljöfrågor följs i samband med transporter och dess planering.

Dina egenskaper

- Du är en naturlig ledare som förstår vikten av att coacha dina medarbetare för att uppnå bästa möjliga resultat och kundnöjdhet. Du är pedagogisk och kan kommunicera med dina medarbetare på ett tydligt sätt samtidigt som du är flexibel och prestigelös.
- Som person är du positiv och har en hög social kompetens.
- Du är serviceinriktad och är duktig på att bemöta både kunder och personal på ett professionellt sätt.
- Du är bra på att organisera, planera och prioritera även under hög press utan att tumma på kvalitén.
- Du har god förståelse för logistikkedjan och är van att fatta snabba beslut.
- Du är driven och vill utveckla nya affärer och relationer.


Kvalifikationer

Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom logistik och transportledning, gärna inom dagligvarubranschen samt dig som har god lokalkännedom i och runt om Göteborg/Västsverige. Du är van att arbeta i olika affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft Office-programmen. Det är meriterande om du tidigare arbetat i trafikledningssystem så som ”Opter”. Vi ser gärna att du har en eftergymnasialutbildning inom logistik eller likvärdig erfarenhet. Du talar och skriver svenska obehindrat och innehar B-körkort. C-körkort och YKB är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Skicka in din ansökning snarast då rekrytering sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ad Acto
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 april 2023

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023