OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig som gillar kundkontakt och vill arbeta med telefonen som redskap. Inom företaget finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter då de har omfattande utbildningsprogram och en levande dialog mellan medarbetare och chefer. De värdesätter att upprätthålla en god arbetsmiljö och jämställdhet. Förmåner som erbjuds är bland annat friskvård, tillgång till gym och träningsmaskiner, fruktkorg, kick-off och pensionsförsäkring. Som medarbetare inom detta företag kommer du att trivas och känna god gemenskap i gruppen. Arbetsuppgifter och omfattning: De primära uppgifterna som operatör är att åtgärda larm och att hjälpa kunderna med dessa frågor, men man arbetar även tillsammans med kunden i en nära relation för att utveckla såväl säkerhet som tjänster och rutiner. Ett krav som ställs på dig är att kunna hålla hög servicegrad utan att sänka säkerheten för kunderna. Som operatör kommer du att ta emot och vidareförmedla larm. Det innebär att ta hand om inkommande signaler, förmedling av dessa, larmhantering och telefonsamtal med kunder där du ger support. Vid dessa tillfällen finns det åtgärdsinstruktioner att följa. En väldigt stor del av arbetsdagen består av telefonsamtal med kund samt att handlägga ärenden, varför ett stort kundfokus är viktigt i detta arbete. Omfattning: Heltid. Tjänstgöringen är dagtid där du arbetar kl 07.00-19.00, 5 dagar en vecka och 2 dagar påföljande vecka samt sammanhängande ledighet 3 veckor vid 3-4 tillfällen/år. Vi söker 2 personer för vikariat ca 1 år med start omgående för den ena och start vid årsskiftet för den andra. Som operatör kommer du att vara anställd via Framtiden och uthyrd till vår kund. Skallkrav: 1. God svenska - Du behöver kunna göra dig förstådd på svenska i tal och skrift, då en stor del av din arbetstid innebär telefonkontakt med svensktalande kunder. 2. Minst 2-årig gymnasiekompetens - Du behöver ha godkänt i basämnena svenska, engelska, matematik samt samhällskunskap. 3. Du får inte finnas med i brottsregistret - En kontroll via Rikspolisstyrelsen kommer att genomföras. Meriterande krav: 1.Erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter, t.ex. på callcenter/kundtjänst är starkt meriterande för tjänsten. 2. Kunskap/erfarenhet av olika datasystem är meriterande. 3. Är du teknikintresserad och/eller har kunskap om säkerhetsbranschen är det en fördel, men absolut inget krav. Personliga egenskaper: I rollen som operatör är dina personliga egenskaper viktigare än kunskap/erfarenhet. Vi söker dig som har 100 % fokus på jobbet under arbetstid, kan hantera ett högt informationsflöde och många samtida händelser där det krävs att fatta snabba och korrekta beslut. Du är noggrann, initiativrik, hjälper gärna dina kollegor, har stort kundfokus och vill verkligen förstå kundens säkerhetsbehov. Du tar gärna för dig när det gäller att tillförskaffa dig ny kunskap och har ett driv att utvecklas. I arbetsgruppen är det viktigt att vara rak och ärlig för att främja en öppen dialog. Arbetstider och anställningsform: 07.00 - 19.00. Uthyrning till Framtidens kund. Kommun: Stockholms stad Tillträde: Omgående eller vid årsskiftet. Välkommen att ansöka omgående då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Ansökan senast: 2009-10-05 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Sara Wennström, personalansvarig.