Operatör Servicecenter till SJ Stockholmståg

Operatör Servicecenter till SJ Stockholmståg

Arbetsbeskrivning

Din kommande roll
Som operatör på servicecenter som jobbar du tillsammans med dina kollegor för att säkerställa god service och hantering av de ärenden som inkommer. Du hanterar bland annat felanmälningar som inkommer från intern personal, uppföljning av ärenden samt övervakning av akuta larm kopplade till el, ventilation och brandlarmscentraler. Du ingår i ett positivt team med hög problemlösningsförmåga och tillsammans säkerställer och bidrar ni till en fantastisk service till kollegor i hela bolaget. Arbetet avser heltid och arbetet är förlagt enligt schema både dag och natt. Även helgarbete förekommer.
Ta emot och hantera felanmälningar som inkommer från intern personal
Uppföljning av ärenden
Administreringen av ID-kort och behörigheter till lokaler
Övervakning av akuta larm kopplade till el, ventilation och brandlarmscentraler

Som operatör på servicecenter är du en del av produktionsområdet Fastighet & Städ och rapporterar till chef servicesupport.
Förväntningar på den vi söker
Nu söker vi dig som drivs av service och administration som har erfarenhet av service, kollektivtrafiken och god IT-vana. Du har minst gymnasieexamen och tre års arbetslivserfarenhet. Du ska trivas i en miljö där mycket kan hända och trivas med att hjälpa dina kollegor med stort som smått.
Gymnasieexamen
Erfarenhet av service
God administrativ förmåga och god IT-vana
Mycket goda kunskaper i svenska

De är även meriterande om du:
Har tidigare erfarenhet av kollektivtrafiken
Har vana av att arbeta systematiskt och strukturerat

Ansökan och information
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll.
Vad är SJ Stockholmståg AB?
SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt.
Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsadministrationen SJ

Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2024
  • Ansök senast: 6 december 2024

Besöksadress

Vasagatan 10
None

Postadress

Centralplan 19
Stockholm, 10550

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024