OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Om jobbet
Nu söker vi dig som vill arbeta som operatör på Ärendestödssektionen.
Om du tycker om utmaningar, ett flexibelt arbete och processförbättringar så kommer detta arbete att passa just dig. Du kommer att ha möjlighet att vara med och forma din egen kompetensutveckling, förbättra befintliga arbetssätt och jobba med områdesansvar. På enheten arbetar vi mot en ökad digitalisering, att minska antal inkomna fysiska handlingar och införa nya smarta e-tjänster för våra medborgare. Du blir en viktig del i processen och förväntas leverera förbättringsförslag. Vi arbetar ständigt med verksamhetsutveckling inom produktions- och säkerhetsområdet. På enheten arbetat vi gränsöverskridande över sektionsgränserna och det kan komma att bli aktuellt med flexibla arbetsuppgifter.
Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.
Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen
Du kommer att
• vara en del av processen vid hantering av inkomna fysiska handlingar
• öppna och sortera post
• skanna, datasätta samt arkivera inkomna handlingar.
Du måste ha
• som minst en avslutad gymnasieutbildning
• aktuell erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• god datorvana (Officeprogram)
• aktuell erfarenhet av att granska och kontrollera inkomna handlingar inom offentlig förvaltning.
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av arbete med säkerhetsklassad information
• erfarenhet av W3D3
• erfarenhet av digitalisering och arkivering av fysiska handlingar.
Vi vill att du är
• flexibel - har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar
• hänsynstagande - har lätt för att sätta dig in i andras situation, lyssnar, förstår och visar hänsyn
• initiativtagande - tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Mer information
Uppdraget är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Sanna Lennartsson, telefon 010-495 66 76, sanna.lennartsson@transportstyrelsen.se
Saco, Astrid Edlund och ST, Siv Nederman nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-10402. Vi behöver din ansökan senast den 30 november 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Kort om avdelning Fordonsinformation
Avdelning Fordonsinformation består av sex enheter: Staben, VTR, Uppbörd, Gemensamma funktioner, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Arjeplog och Visby.
Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.