OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler.
Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig.
Jobbeskrivning
Som operatör kommer du fungera som spindeln i nätet för vår kunds säkerhetslösningar. Du tar emot inkommande larm och samtal och säkerställer att rätt åtgärd sätts in utan fördröjning. Du fattar snabba beslut baserade på i förväg fastställda riktlinjer som tagits fram i överenskommelse med kunden. Framförallt fungerar du som ett stort stöd för våra väktare då du blir kommunikationscentralen vid incidenter och dylikt.
Du kommer till exempel att:
Ta emot inkommande samtal och mejl
Hantera larm och incidenter
Hantera kontakten med väktare via radiokommunikation.
Rapportera incidenter och övrig information
Tjänsten som operatör kombineras med andra väktaruppdrag hos kunden.
Tjänsten passar dig som trivs i en samordnade roll och vill kombinera detta med ett samhällsviktigt uppdrag. Ibland är det tufft att stå mellan hot och människa, men som tur är har vi en stark gemenskap oss kollegor emellan och vi hoppas att du ska känna att du får minst lika bra stöd som det du ger.
Vi är trygghet. Vi är Securitas.
Kravspecifikation
Vi ser att du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet. God kommunikationsförmåga, i såväl tal som skrift i både engelska och svenska är ett krav för att lyckas i tjänsten, så även B-körkort. Du kommer att använda datorn som ditt främsta verktyg, ser vi också att du som söker har en god datorvana sedan tidigare.
Tjänsten kräver en väktarutbildning, om du inte redan är utbildad väktare bekostar Securitas din utbildning inför anställning.
Som person tror vi att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera periodvis högt arbetstempo. Vi ser gärna att du som söker har ett stort intresse för teknik och har lätt att förstå instruktioner. Då du sköter kommunikationscentralen, är det viktigt att vid plötsliga händelser snabbt kunna prioritera och samtidigt hantera de olika kommunikationskanalerna.
Då du kommer att ha ett stort ansvar i din roll, men samtidigt jobba väldigt nära såväl vår kund som kollegor, tror vi att du har lätt att jobba både självständigt men också i team. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga.
Övrig information
Du söker till tjänsten genom att klicka på ansök här nedan. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten: inkom med din ansökan redan idag!
Securitas har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. Har du frågor kring rollen är du dock varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Amanda Johansson: amanda.johansson@securitas.se.
Tjänsten är en heltidstjänst på dagtid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi arbetar med urvalstester
Vi kommunicerar i första hand via mail
Sista ansökningsdag är 17 september
För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas.
Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet.