Operatörer till Nationella telefonväxeln, Göteborg, Noa, Polismyndigheten

Operatörer till Nationella telefonväxeln, Göteborg, Noa, Polismyndigheten

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu operatörer till polisens nationella telefonväxel med placering i Göteborg! Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige, samtidigt som du utvecklas och får erfarenheter för livet.
Nationella operativa avdelningen är nationell kontaktpunkt mot Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Försvarets radioanstalt. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Kontaktenheten har processansvar för Polismyndighetens kontaktcenter och regionledningscentraler. Ansvaret innefattar dessutom funktionsansvar för Polismyndighetens telefonväxel som ansvarar för och besvarar de samtal som kommer in via 114 14. Telefonväxeln är placerad på tre orter, Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledare, samordnare, växeloperatörer, databasadministratörer, utbildningsansvariga samt en planeringsfunktion.
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter. Vi bedriver verksamheten med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polisen är en arbetsplats som arbetar aktivt med att främja jämställdhet och mångfald och motverka diskriminering.
Polisen arbetar aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen.
Arbetsuppgifter
Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss har frågor av skiftande karaktär. Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten.
Du kommer att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion. Vi arbetar efter polisens värdegrund.
Tjänsten inleds med att du får en fyra veckor lång instruktörsledd utbildning som varvas med både teoretiska och praktiska moment innan du börjar arbeta självständigt. Under utbildningens gång kommer kunskapstester att genomföras löpande. En förutsättning för att bli aktuell för anställning är att du är tillgänglig under hela utbildningsperioden och att du blir godkänd.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
• Relevant serviceerfarenhet.
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska i tal.
• Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika IT-system.
• Kan arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter.


Det är meriterande om du har:
• Ytterligare utomnordiska språkkunskaper, gärna utomeuropeiska språk.
• Tidigare erfarenhet av bred kundkontakt som arbetsgivaren bedömer som relevant.
• Erfarenhet av arbete med skifttjänstgöring.


EGENSKAPER
Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna ställer krav på en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme.
Vi söker dig som är:
• Serviceinriktad.
• Intresserad av samhällsutveckling och vill bidra till samhällsnyttan.
• Förändringsbenägen.
• Strukturerad och noggrann.
• Flexibel och stresstålig.
• Självgående med en god förmåga att samarbeta.
• Kommunikativ med fallenhet för att urskilja medborgarens behov.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: november 2020
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Placeringsort: Göteborg


Ansökan
Ansök senast: 2020-08-17
Referensnummer: C40764/2020




Anställning
Arbetstid: Ordinarie tjänstgöringslista (skifttjänstgöring, dygnet runt, årets alla dagar).
Arbetstid under grundutbildning: Dagtid, måndag-fredag ej röda dagar eller andra helgdagar, kvällspass förekommer i slutet av utbildningen.


Kontakt
Kontaktpersoner
Susanne Svedholm, Gruppchef, 010-56 56866
Tina Hamberg, HR -konsult, 073-087 54 05
Susanne Franzén, HR-konsult, 073-096 37 95


Facklig företrädare
Fredrik Bergh SACO, tfn 010-5639137, Sofia Ask Polisförbundet, tfn 010-5638710, Johan Gertz Fackförbundet ST, tfn 070-632 94 26 Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 166 27


Övrigt
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr. per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,

Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren

Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren

Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com

Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborg
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2020
  • Ansök senast: 17 augusti 2020

Besöksadress

Aröds industriväg 66
GÖTEBORG

Postadress

Masthuggstorget 3
Göteborg, 41463

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024