Operatörer till Nationella telefonväxeln i Malmö

Operatörer till Nationella telefonväxeln i Malmö

Arbetsbeskrivning

Nationella operativa avdelningen (NOA) ansvarar för att leda och samordna den nationella och internationella polisverksamheten samt driva polisens utvecklingsarbete. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, en utvecklingsenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Nationella kontaktenheten (NKE) har det samlade nationella processansvaret för polisens kontaktcenter (PKC), regionledningscentraler (RLC), nationella viltolycksrådet (NVR) samt för NTV (Nationella telefonväxeln). Verksamheterna vid NKE ställer stora krav på kundfokus samt bemötande- och servicefrågor. Enheten ansvarar för en av avdelningens huvudprocesser; serviceprocessen.
Polismyndighetens nationella telefonväxel ansvarar för och besvarar de samtal som kommer in via 114 14. Telefonväxeln har öppet dygnet runt och bemannas av operatörer placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning bestående av en sektionschef , tre gruppchefer, samordnare, växeloperatörer samt stödfunktioner.
Polisen är en arbetsplats som arbetar aktivt med att främja jämställdhet och mångfald och motverka diskriminering. Polisen arbetar aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen.
Arbetsbeskrivning
Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss med frågor av skiftande karaktär.
Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten.
Du kommer att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion. Vi arbetar efter polisens värdegrund.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Godkänd och avslutad gymnasieexamen eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
Goda kunskaper i engelska i tal
Mycket god datorvana
Kan arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av serviceyrke
Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet
Erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter inom blåljusverksamhet
Erfarenhet från arbete i större kontaktcenterplattform
Ytterligare utomnordiska språkkunskaper, gärna utomeuropeiska språk
Erfarenhet av arbete med skifttjänstgöring

Personliga egenskaper
Du är stresstålig och har förmåga att snabbt kunna tempoväxla
Du har god förmåga att ta till dig ny information
Du trivs i en verksamhet där lägesbilden kan förändras under arbetspasset
Du har en god samarbetsförmåga och kan följa fattade beslut

Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna kräver att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme. Vi möter medborgare i alla situationer i livet vilket kräver att du har god förmåga att hantera samtal av tyngre karaktär.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och det är ett krav att du uppfyller samtliga personliga egenskaper som efterfrågas.
Tester kan förkomma i rekryteringsprocessen.
Ansökan
Anställningsform: Tillsvidare, med provanställning om 6 månader
Arbetsort: Malmö
Arbetstidsförläggning: Ordinarie tjänstgöringslista (skifttjänstgöring, dygnet runt).
Omfattning: Heltid
Anställning: Administratör
Funktion: Operatör vid Nationella telefonväxeln, Nationella kontaktenheten, Nationella operativa avdelningen
Tillträde: Preliminärt i april. Anställningen kommer att starta med en introduktionsutbildning. Godkänd utbildning är ett krav för anställning.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV, personligt brev samt slutbetyg senast den 7/1- 2022. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med C70952/2021, per papperspost till: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten Malmö Toftanäs
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 7 januari 2022

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024