OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu dig som vill arbeta som operatör vid polisens nationella telefonväxel med placering i Malmö. Vi söker 14 operatörer som har möjlighet att arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige, samtidigt som du utvecklas och får erfarenheter för livet.
OM ARBETSPLATSEN
Nationella operativa avdelningen (Noa) ansvarar för att leda och samordna den nationella och internationella polisverksamheten samt driva polisens utvecklingsarbete.
Nationella kontaktenheten (NKE) har det samlade nationella processansvaret för polisens kontaktcenter (PKC), regionledningscentraler (RLC), nationella viltolycksrådet (NVR) samt för NTV (Nationella telefonväxeln). Verksamheterna vid NKE ställer stora krav på kundfokus samt bemötande- och servicefrågor. Enheten ansvarar för en av avdelningens huvudprocesser; serviceprocessen.
Polismyndighetens nationella telefonväxel ansvarar för och besvarar de samtal som kommer in via 114 14. Telefonväxeln har öppet dygnet runt och bemannas av operatörer placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning bestående av en sektionschef , tre gruppchefer, samordnare, växeloperatörer samt stödfunktioner.
Polisen är en arbetsplats som arbetar aktivt med att främja jämställdhet och mångfald och motverka diskriminering. Polisen arbetar aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen.
Arbetsuppgifter
Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss med frågor av skiftande karaktär.
Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten.
Du kommer att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion. Vi arbetar efter polisens värdegrund.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Godkänd och avslutad gymnasieexamen eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• God datorvana
• Möjlighet att arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter
Det är meriterande om du har:
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av serviceyrke
• Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter inom blåljusverksamhet
• Erfarenhet från arbete i större kontaktcenterplattform
• Erfarenhet av arbete med skifttjänstgöring
Personliga egenskaper:
• Du är stresstålig och har förmåga att snabbt kunna tempoväxla
• Du har god förmåga att ta till dig ny information
• Du trivs i en verksamhet där lägesbilden kan förändras under arbetspasset
• Du har en god samarbetsförmåga och kan följa fattade beslut
• Kommunikativ med fallenhet för att urskilja medborgarens behov.
• Intresserad av samhällsutveckling och vill bidra till samhällsnyttan.
Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna kräver att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme. Vi möter medborgare i alla situationer i livet vilket kräver att du har god förmåga att hantera samtal av tyngre karaktär.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och det är ett krav att du uppfyller samtliga personliga egenskaper som efterfrågas.
Test förkommer i rekryteringsprocessen.
Ansökan
Ansök senast: 2023-09-03
Referensnummer: C140973/2023
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 14
Anställningsform: Tillsvidare, med provanställning om 6 månader
Arbetsort: Malmö
Arbetstidsförläggning: Ordinarie tjänstgöringslista (skifttjänstgöring, dygnet runt).
Omfattning: Heltid
Anställning: Administratör
Funktion: Operatör vid Nationella telefonväxeln, Nationella kontaktenheten, Nationella operativa avdelningen
Rekryteringsprocess: De sökande som bäst uppfyller kraven angivna i annonsen kommer att kallas på ett informationsmöte. Informationsmöten genomförs 14/9 samt 19/9. Intervjuer kommer att genomföras vecka 39-40.
Tillträde: 11 december eller enligt individuell överenskommelse. Anställningen kommer att starta med en introduktionsutbildning. Godkänd utbildning är ett krav för anställning.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan sker via polismyndighetens hemsida
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?