OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
ARBETSUPPGIFTER
Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss med frågor av skiftande karaktär.
Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten.
Du kommer att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion. Vi arbetar efter polisens värdegrund.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Godkänd och avslutad gymnasieexamen eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• God datorvana
• Kan arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av serviceyrke
• Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter inom blåljusverksamhet
• Erfarenhet från arbete i större kontaktcenterplattform
• Ytterligare utomnordiska språkkunskaper, gärna utomeuropeiska språk
• Erfarenhet av arbete med skifttjänstgöring
Personliga egenskaper
• Erfarenhet av serviceyrke
• Erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter inom blåljusverksamhet
• Erfarenhet från arbete i större kontaktcenterplattform
• Ytterligare utomnordiska språkkunskaper, gärna utomeuropeiska språk
• Erfarenhet av arbete med skifttjänstgöring
• Du är stresstålig och har förmåga att snabbt kunna tempoväxla
• Du har god förmåga att ta till dig ny information
• Du trivs i en verksamhet där lägesbilden kan förändras under arbetspasset
• Du har en god samarbetsförmåga och kan följa fattade beslut
• Kommunikativ med fallenhet för att urskilja medborgarens behov.
• Intresserad av samhällsutveckling och vill bidra till samhällsnyttan.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidare, med provanställning om 6 månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstidsförläggning: Ordinarie tjänstgöringslista (skifttjänstgöring, dygnet runt).
Omfattning: Heltid
Anställning: Administratör
Funktion: Operatör vid Nationella telefonväxeln, Nationella kontaktenheten, Nationella operativa avdelningen
Tillträde: Preliminärt början av mars. Anställningen kommer att starta med en introduktionsutbildning. Godkänd utbildning är ett krav för anställning.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan i form av CV, personligt brev samt slutbetyg senast den 7 februari. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. De som går vidare i urvalet kommer att kallas till intervju.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med C120242/2023 per papperspost till: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM eller kontakta berörd HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan!
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommissarie, rekryterande chef Mårten Nordlander
010-564 10 86
Gruppchef Anna Rydberg Andersson
010-56 153 33
Gruppchef Haris Xhemajli
010-56 153 33
Gruppchef Maria Dahl
010-56 153 33
Gruppchef Johan Medelius, gruppchef Naghmeh Mosh
Gruppchef Maria Rittger
010-56 40 801
Gruppchef Matti Sandberg
010-56 40 803