Operatörer till REDGO

Operatörer till REDGO

Arbetsbeskrivning

Om företaget

2022 förvärvade försäkringsbolaget Gjensidige Falck’s assistansverksamheter inom Norden. Som ett resultat ändrades namnet till REDGO med verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Estland och Litauen.

REDGO hjälper till med bärgningsbilar för kunder som har fått punktering eller krockat. Vid ofrivilligt driftstopp eller olycka så hjälper REDGO igenom hela processen med ett av Sveriges största nätverk av bärgare.

Du kan läsa mer här! (https://www.redgo.se/)

Din roll

I rollen som operatör kommer du ta emot samtal från personer som har fått punktering, krockat, eller är i behov av bärgningsbil runt om i landet. Du kommer arbeta med kundservice i fokus och vara rådgivande i din roll tillsammans med ett tight team.
I rollen är det viktigt att vara en god lyssnare och se till att få in rätt information från kunden för att sedan föra informationen vidare internt till en koordinator. Kunder som ringer in kan befinna sig i Sverige eller utomlands.

Du kommer först att utbildas för att ta emot inkommande samtal från kunder med akuta assistansproblem med sitt fordon. Därefter kommer du få lära dig mer gällande hantering av backoffice för kunder i utlandet alternativt utländska kunder i Sverige. Du kommer även utbildas i radiobordet där främsta uppdraget är att fördela inkommande assistansjobb till bärgarnätverk ute i landet. Den sista delen av utbildningen innebär att du blir certifierad försäkringsförmedlare och får möjlighet att arbeta med assistansförsäkringsportföljen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Ta emot inkommande samtal från personer som är i behov av bärgningsbil
- Bidra med god kundservice och ge råd till kunder
- Ha god kommunikation internt för att få rätt bil på rätt plats
- Tillhörande administration


Din profil

Vi söker dig som har en gymnasialutbildning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska men det är även meriterande om du kan andra språk, tillexempel tyska, franska, spanska eller italienska. Du har god datorvana och det är meriterande om du har tidigare telefonvana. En bra erfarenhet att ha med sig är om du tidigare har jobbat med exempelvis kundtjänst.

Du värdesätter att hjälpa andra människor, är serviceinriktad och självgående i ditt arbetssätt. Du är en lagspelare som trivs med att samarbeta och hitta lösningar.

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader via Clevry med goda möjligheter att bli anställd hos REDGO därefter. Du förväntas arbeta heltid under hela perioden, även juni, juli och augusti.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar REDGO med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på linnea.tylenius@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 10 september 2023

Liknande jobb


25 oktober 2024

26 november 2024