Öppen ansökan för framtida uppdrag som receptionist/växeltelefonist

Öppen ansökan för framtida uppdrag som receptionist/växeltelefonist

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist? Trivs du som bäst när du får hjälpa andra och sprida positiv energi omkring dig? Tycker du om att organisera och skapa struktur? I så fall besitter du många av de egenskaper som är eftertraktade hos en professionell receptionist/växeltelefonist och vi vill gärna veta mer om dig!
Om tjänsten
Vi är på jakt efter serviceinriktade och hjälpsamma receptionister/växeltelefonister då vi ser ett stort framtida behov hos myndigheter och offentliga verksamheter i Stockholmsregionen. Är du tillgänglig omgående eller inom närtid, så kanske sitter vi på ett uppdrag som matchar just din profil!
Dina arbetsuppgifter
Det här är ett traditionellt receptionsarbete, vi söker därför dig som har erfarenhet och vet vad det innebär. Du bör även ha arbetet med någon växel tidigare och förstår dig på telefonväxlar och hänvisningssystem. Som företagets ansikte utåt är din huvuduppgift att ge det bästa bemötandet och du har service i första fokus. Du ser också till att det är ordning i receptionen och att det ser representativt ut. Tiden utöver spenderar du på bland annat följande förekommande arbetsuppgifter:
Ge information och hänvisning till kunder och medarbetare
Ta emot bud
Vara behjälplig med myndighetens behov (exempelvis inom bokning, kopiering, inköp och registrering)
Arbete med myndighetens telefonservice (t.ex. koppla samtal, beställa samtal, flytta anknytningar och ordna telefonkonferenser)
Arbete med myndighetens växel så som att besvara och förmedla inkommande och utgående samtal, samt lägga in ny information i växeln.

Dina egenskaper
För att lyckas på uppdrag ute hos våra kunder bör du vara en serviceinriktad person som vet hur man ger ett gott intryck. Som receptionist har du daglig kontakt med andra, du bör därför vara en social och utåtriktad person som ser det som helt naturligt att alltid ge bästa tänkbara service. För att kunna göra ett riktigt bra arbete krävs det dessutom att du är uppmärksam, hjälpsam och flexibel då det kan dyka upp oväntade uppgifter eller hända flera saker på samma gång som kräver simultanförmåga. Vi tror att du är van vid arbete i Excel och Word, samt har erfarenhet av videomötesverktyg – men du backar inte heller för att ta till dig nya system. Avslutningsvis är du trygg i dig själv, har skinn på näsan och trivs i en självständig roll.
Låter det här som nästa utmaning för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, skicka gärna in den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem
Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Omfattning och tillträde
Vi går igenom ansökningar löpande och kontaktar aktuella kandidater vid inkommande behov. Omfattning och tillträde varierar beroende på vilket uppdrag du blir aktuell för.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33869 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2023
  • Ansök senast: 4 maj 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024