Optibelt i Malmö söker en teamleader kundservice

Optibelt i Malmö söker en teamleader kundservice

Arbetsbeskrivning

En operativ teamleader inom kundservice sökes till Optibelt i Malmö. Bli del av ett trivsamt, internationellt och tekniskt bolag!

Till vår skandinaviska kundservice söker vi på Optibelt Skandinaviska AB en för oss ny roll som teamleader. Som teamleader för vår kundservice arbetar du operativt som kundservicemedarbetare med ett utökat ansvar för teamet. Du blir del av ett team som alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Har du erfarenhet av kundservice (B2B), har förmåga leda andra, uppskattar internt samarbete och kan ta ägandeskap kring att driva processförbättringar har vi rollen för dig.

Ditt anställningserbjudande

Som teamleader för vår kundservice på Optibelt Skandinaviska AB i Malmö får du jobba i en liten arbetsgrupp med mycket teamkänsla. Här ges du möjlighet att arbeta med erfarna och kompetenta kollegor som tillsammans med dig kan bidra till att skapa optimerade processer inom kundservice. Majoriteten av din tid kommer du att vara operativ som kundservicemedarbetare och arbeta nära våra säljare och kunder. Våra kunder finns inom en bredd av branscher så som automotive, tillverkande industri och gruvnäringen.

Du blir del av ett stabilt internationellt bolag med huvudkontor i Tyskland. Optibelt tillverkar och säljer remtransmissioner exempelvis kilremmar och kuggremmar. Vi jobbar med produkter av hög kvalitet och befinner oss i framkant inom vår bransch. Vi samarbetar dagligen med våra tyska kollegor. Självklart får du en gedigen introduktionsutbildning kring företaget, produkterna och branschen.

Vi är ett bolag som är måna om våra anställda. Vi erbjuder därför generösa personalförmåner bland annat friskvårdsbidrag, hälsokontroller, kollektivavtal, privat sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang.

Dina arbetsuppgifter

• Kundservice via mejl och telefon
• Jobba i team med Optibelts utesäljare för att kunna ge bästa service till kunderna
• Arbeta med hela orderflödet från förfrågan, offert, ordererkännande, leveransbevakning till fakturering
• Kundrelaterad administration i affärssystemet (SAP)
• Arbeta med att förbättra processer och rutiner och implementera dessa i organisationen
• Arbeta nära våra centrala funktioner i Tyskland och andra delar av världen för att hitta best practice
• Arbetsleda kundservicemedarbetarna och driva arbetet inom kundservice

Värt att veta

Vi är 12 personer på Optibelt Skandinaviska AB varav 4 som arbetar inom kundservice i Malmö. Din närmaste chef är Office Manager. Rollen som Teamleader innefattar inte ett personalansvar.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice (B2B). Du är van att arbeta med hela orderflödet. Har du erfarenhet som ledare är det meriterande, men inget krav. Du gillar att ha nära kontakt med dina kunder. Du kommer att arbeta främst med kunder i Skandinavien, men har också internationella kontakter. Därför är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav för tjänsten. Har du därtill kunskaper i tyska är det meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet, speciellt Excel, och en god vana att arbeta i affärssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP.

Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med variation i uppgifter och du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete. Då rollen innefattar många interna och externa kontakter söker vi dig med en förmåga att skapa goda relationer till andra. Du tar ansvar för att leverera inom ditt område och hjälper gärna andra vid behov. Du gillar att förbättra och förändra samt har en förmåga att påverka och leda andra för att genomföra förändringar. Genom ditt serviceinriktade och lösningsorienterade sätt strävar du alltid efter nöjda kunder.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2022
  • Ansök senast: 13 september 2022

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


19 december 2024

16 december 2024

Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

7 november 2024