OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med kunskaper inom optik till Essilors fantastiska Customer Service Team! För att trivas är du en lagspelare som ställer upp för teamet och vill vara med i leveransen av utmärkt service i alla lägen. I rollen jobbar du som produktspecialist och optisk rådgivare mot optiker i hela landet i samråd med erfarna och engagerade kollegor. Tillsammans utgör ni en viktig funktion då ni säkrar kvalitativa produkter och leveranser som i längden förbättrar människors liv genom förbättrad syn.
Om Essilor
Essilor står idag som världsetta och marknadsledande leverantör av glasögonglas till optikfackhandeln såväl globalt som i Sverige. Det är ett helägt dotterbolag till Essilor International S. A. med totalt 74 000 anställda i mer än 100 länder. I Sverige är de cirka 45 medarbetare och omsätter idag 150 miljoner kronor. Essilor jobbar mycket för innovation och samhällsnytta genom att aktivt förbättra människors liv med deras produkter. Läs mer om dem här!
Om tjänsten
Essilors kundtjänst är prisbelönt och du blir en av 14 medarbetare i det team som arbetar mot den svenska marknaden. Arbetet utgår från Essilors svenska huvudkontor i Spånga, fräscha och coronasäkrade lokaler. Som Optician Customer Service jobbar du med reklamationer, bedömningar och övriga kundserviceärenden. Vid kundreturer och reklamationer felsöker du och analyserar de inskickade glasen samt återkopplar till optikern i butik för rådgivning och optisk support. Vid kundserviceärenden erbjuder du rådgivning och hanterar orderläggning, leverans, fakturafrågor och mycket därtill. Med din optikerbakgrund agerar du även i viss mån produktspecialist genom att stötta övriga teamet med din expertis. Tjänsten innefattar både administrativa uppgifter samt inkommande samtal och mejl.
För att passa i denna tjänst tror vi att du…
- Är legitimerad optiker och har minst ett års erfarenhet av att arbeta som optiker
- Trivs med att jobba administrativt såväl som interaktivt med kunder över telefon
- Är en lagspelare som ställer upp för teamet
- Är okej med att jobba utifrån rutiner men samtidigt redo att komma med förbättringsförslag
Praktiskt
Start: Omgående
Plats: Spånga
Omfattning, arbetstid: Heltid. 37,5 h/vecka. 8:45-17:00 vardagar
Kollektivavtal: Ja
Denna rekrytering utförs i samarbete med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på tom@thewofi.se. Selektering av ansökningar och intervjuer sker löpande så missa inte chansen att söka tjänsten redan idag!
Sökord: Optiker, Optician, Optik, Kundtjänst, Customer Service
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
Michelle Nilsson
Moa Kalström
Julia Ronge