OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Specsavers Sverige AB är ett företag som är verksamt inom optikbranchen. Vi finns i flera av de europeiska länderna samt i Australien/Nya Zeeland. Vi expanderar kraftigt på både befintliga och nya marknader. I dagsläget har vi 113 butiker runt om i Sverige. Vår ambition är att fortsätta växa och stärka vår marknadsposition för att bli ledande på den svenska marknaden.
De uppgifter som ingår när man är optikerassistent på Specsavers är att stötta
optikern med enklare arbetsuppgifter, allt från att hålla ordning på kundbokningar till att genomföra enklare synrelaterade uppgifter. Du kommer på flera sätt att vara den "spindel i nätet" som ser till att butiken alltid ger sina kunder bästa tänkbara upplevelse, där allt från enklare frågor om linser och glasögon till mer avancerade frågor inom ögonvård kan förekomma.
Försäljning är det centrala inslaget i rollen så du som söker skall vara en ambitiös och framåt säljare som tycker om att skapa långvariga säljrelationer. Du värderar möjligheterna till att vara del av en professionell optikerkedja högt, och du tycker om att ge god service.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av säljande butiksarbete och som vet hur viktigt det är med en hög servicegrad där vår ambition alltid är att överträffa kundernas förväntningar. För att kunna bidra i den utsträckning som krävs, behöver du ha arbetat inom liknande roller under några år, meriterande är om du arbetat i andra liknande tjänsteföretag. Du har lätt för att hantera stress och har alltid ett ödmjukt och kundfokuserat tankesätt. Med din känsla för stil och form kan du agera som smakråd till våra kunder och ge dem ett professionellt och väl förmedlat utlåtande om de bågar och glas som ingår i Specsavers utbud.
Du har ett affärsmässigt tankesätt och du förstår kopplingen mellan en vinstdrivande verksamhet och en god kundupplevelse. Du har lätt för att förstå kundernas behov och kan med lätthet matcha Specsavers tjänster/produkter med kundernas efterfrågan. För att kunna kommunicera med alla våra kunder på ett professionellt och förtroendeingivande sätt är det viktigt att du kan tala och skriva på god svenska. Personliga egenskaper såsom; driftig, social och effektiv är högt värderade inom Specsavers. Har du dessutom tidigare erfarenhet från optikbranchen ser vi det som mycket meriterande.