OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har erfarenhet från Optikerbranschen och därmed har viss klinisk kunskap och är serviceinriktad då vår ambition alltid är att överträffa kundernas förväntningar. Du har lätt för att hantera stress och har alltid ett ödmjukt och kundorienterat sätt. Du kommer att agera smakråd för våra kunder och ge dem ett professionellt utlåtande om de bågar och glas som ingår i Specsavers utbud. Du har personliga egenskaper såsom driftig, social och effektiv.
Som Optikerassistent på Specsavers stöttar du Optikern med allt från ordning på kundbokningar till att genomföra enklare synrelaterade uppgifter. Du svarar kunderna på enklare frågor om linser och glasögon men i samarbete med Optikern även mer avancerade frågor inom ögonvård. Försäljning är ett centralt inslag i rollen så du behöver ha förmågan att förklara Optikerns rekommendationer för kunden på ett lätt förståeligt sätt.
Vi är en värderingsstyrd arbetsplats som tror på allas lika rätt och värde. Det betyder att alla som kommer i kontakt med Specsavers Allum skall behandlas med respekt och vänlighet och känna sig trygga och väl omhändertagna. Butiken skall vara en arbetsplats som speglar ett modernt och öppet samhälle med en mix av bakgrunder, språk, åldrar och kön.
We are looking for someone who has experience from the optician industry and thus has some clinical knowledge and is service-oriented as our ambition is always to exceed our customers' expectations. You can handle stress easily and always have a humble and customer-oriented manner. You will act as a taste advisor for our customers and give them a professional opinion on the frames and glasses that are part of Specsaver's range. You have personal qualities such as enterprising, social and efficient.
As an optician's assistant at Specsavers, you support the optician with everything from arranging customer bookings to carrying out simpler vision-related tasks. You answer the customers' simpler questions about lenses and glasses, but in collaboration with the Optician also more advanced questions in eye care. Sales is a central element of the role so you need to have the ability to explain the Optician's recommendations to the customer in an easily understandable way.
We are a value-driven workplace that believes in everyone's equal rights and value. This means that everyone who comes to Specsavers Allum must be treated with respect and kindness and feel safe and well looked after. The store shall be a workplace that reflects a modern and open society with a mix of backgrounds, languages, ages and gender.