OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Optikerparet Doug och Mary Perkins la grunden för sin nya optikerverksamhet år 1984 på den lilla kanalön Guernsey. De revolutionerade marknaden genom att sälja glasögon som alla hade råd med. Men det var inte allt de gjorde: de startade också den partnerskapsmodell som vi fortfarande använder och som innebär att varje butik delvis ägs av en eller flera butikspartner. 46 000 partner och anställda – hjälper över 42 miljoner kunder över hela världen.
Butiken i Karlshamn öppnade sina dörrar 2006 och har ett dedikerat team med en hög servicenivå och positiva resultat från kundnöjdhetundersökningar. Nyligen flyttade butiken till nya fräscha lokaler med moderna synundersökningsrum, strategiskt placerade i hjärtat av Karlshamns stadskärna.
Arbetsbeskrivning
Ta chansen och förändra synen på din karriär och få mer frihet över ditt arbete. Specsavers letar efter en passionerad optiker som nu är redo att utvecklas i sin yrkesroll och vill bli delägare i en Specsaversbutik. Som optikerpartner får du inte bara möjligheten att driva din egna verksamhet, utan även ansvara för både dess tillväxt och framgång.
Du ansvarar för det kliniska arbetet med butikens kunder där du hanterar all optisk vård med bland annat journaler och uppföljning. Du är också den drivande kraften till att leda och coacha ditt team framåt. Du arbetar effektivt med att stärka dina lokala relationer.
Specsavers sätter dig i förarsätet och låter dig styra och till din hjälp får du stor expertissupport med allt från redovisning, löner och rekrytering till marknadsföring. Vårt supportkontor stöttar dig inom alla dessa områden, vilket ger dig möjligheten att fokusera på det du är bäst på – att hjälpa kunder och driva utvecklingen av din butik framåt.
Matchar du profilen?
Som person har du förmågan att kommunicera effektivt med din omgivning och du är van vid att skapa meningsfulla relationer med både kollegor och kunder. Att kunna inspirera och guida teamet, främja samarbete och skapa en positiv arbetsmiljö är nyckelfaktorer för att driva din butik framåt. Att tänka strategiskt och arbeta med långsiktiga mål och resultat ser du som en rolig utmaning.
I rollen är det avgörande att du, som lokal entreprenör, aktivt arbetar för att skapa en ökad kännedom ombutiken i ditt lokalområde. Du har en fallenhet för service och som person förstår du vikten av god kundvård – vi tror att du är en optiker som vill göra mycket mer än bara synundersökningar.
Du har troligtvis arbetat i en optikerbutik ett par år och det är högts meriterande om du tidigare arbetat i en ledande position. Förutom ovan har vi krav på att du innehar en optikerlicens och talar svenska obehindrat.
Det här vill du veta.... Du får en andel i Specsavers butikskoncept där du får all vinst du tjänar
Du har en garanterad månadslön och attraktiv vinstdel
Specsavers har den bästa och mest innovativa utrustningen inom optometri
Det finns en trygg och kompetent support att ta del av från huvudkontoret i Göteborg
Du har möjlighet att styra din arbetstid
Bor du på annan ort än i Karlshamn? Specsavers erbjuder dig möjlighet till flytthjälp
Ort
Karlshamn
Kontaktuppgifter och ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta
Linnea Sundquist –linnea@zimmermans.se
Observera att vi pga GDPR inte tar emot ansökningar via e-post utan endast via vårt kandidatsystem. Vi önskar ta emot din ansökan så snarast möjligt då ansökningar hanteras löpande.
Vi ser fram emot att lära känna dig!
Om Företaget
I Sverige etablerades Specsavers år 2004 och har i dagsläget 178 franchisetagare och 120 butiker. Specsavers i Sverige arbetar utifrån den nordeuropeiska regionen, som inkluderar alla nordiska länder samt Nederländerna, med huvudkontoret i Köpenhamn, Specsavers Northern Europe. Härifrån stödjer man alla huvudkontor i Norden, från centrala avtal till marknadsföring.
Specsavers är de enda i branschen som erbjuder ett framgångsrikt partnerskap till optiker och detaljhandlare som strävar efter att driva en egen butik. Företaget värdesätter välgörenhetsarbete och uppmuntrar varje butik att engagera sig i någon form av välgörenhetsverksamhet. En öppen feedbackkultur präglar företaget, där delning av kunskap, förbättringsområden och nya upptäckter uppmuntras. Specsavers har skapat ett forum för butiksägare och optikerpartners där idéer om nya arbetssätt och förbättringsområden kan diskuteras.
Ta en närmare titt på Specsavers på www.specsavers.se
Läs gärna mer om Karlshamn och hur det är att bo i kommunenwww.karlshamn.se