OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget:
Söker du en ny, spännande utmaning där du får vara med och göra skillnad? Vill du bli en viktig del i vårt team för att optimera våra försäljningsprojekt tillsammans med kollegor och kunder i ett internationellt bolag som växer? Om ja, då bör du intressera dig för Swisslog!
Tjänsten innebär att granska, bekräfta och föreslå tekniska lösningar, beräkningar, kalkyler och layouter genom att ta hänsyn till kundens önskemål, tekniska förutsättningar och projektets genomförande. Du är den som visualiserar hur projektets ”pussel” ska se ut för att sedan lägga varje bit på rätt plats. Swisslog erbjuder dig med stort teknikintresse och viljan att optimera flöden möjligheten att bli del av ett internationellt, expanderande företag där du kan utveckla din fulla potential.
Swisslog Pallet Technology Center är ett teknologicenter inom Swisslogkoncernen som arbetar med försäljning, design, utveckling, tillverkning, installation, teknisk support och management. De är cirka 250 medarbetare, omsätter runt 600 MSEK och har en (lika rimlig som kittlande) ambition att inom fem år omsätta en miljard. Det är en häftig resa där du och vår säljorganisation spelar en viktig roll. Är det du som ska göra denna resa tillsammans med Swisslog? Du bör du söka tjänsten som System Designer Product Sales!
Dina arbetsuppgifter:
- Designa, granska och verifiera CAD-baserade layouter baserat på krav från kunden där du hittar den bästa tekniska lösningen.
- Skapa offertdokument och kalkyler för projektkostnader med hjälp av våra säljverktyg.
- Stödja och hjälpa till med försäljningsprojekt tillsammans med säljprojektgruppen
- Kommunicera med interna resurser som ingenjörsavdelningar, inköp samt underleverantörer för att hitta den bästa tekniska lösningen i ett projekt / process för att ge en priseffektiv lösning med pålitlig teknik.
Vad du tar med dig till Swisslog:
- Stort teknikintresse och viljan att förstå våra produkter där vi ser det som mycket meriterande om du sedan tidigare har jobbat med intralogistiska produkter eller integrerade lösningar.
- Förmågan att både arbeta på en övergripande nivå med uppskattningar liksom att gå ned på detaljnivå vilket kräver både noggrannhet och uthållighet. Likaså förmågan att arbeta självständigt och koncentrerat samt tillsammans med andra där en händelserik vardag med tvära kast är en extra krydda i ditt arbete.
- God systemvana då vi här arbetar i flera olika system och önskvärt vore ifall du sedan tidigare arbetat med ritningar i AutoCad och kalkyler i Excel.
- Akademisk examen inom maskin/elektroteknik eller motsvarande, svenska och engelska i såväl tal som skrift samt B-körkort
Om företaget:
Swisslog erbjuder dig möjlighet till personlig utveckling när du gemensamt med oss förverkligar vår mission: Att permanent förändra framtidens intralogistik med robotbaserade och datastödda lösningar som skapar unik kundnytta. Vi är stolta över vårt schweiziska arv, men våra produkter och tjänster efterfrågas på en global marknad. Vi förväntar oss inte perfektion, utan istället Collaboration, Commitment, Clarity och Competence (våra kärnvärden) från alla medarbetare. I gengäld erbjuder vi dig att vara med och driva på de tekniska lösningar som kommer att förändra framtiden.
Swisslog skapar #framtidens #intralogistik. Som en del av KUKA-gruppen utvecklar vi innovativa tekniska lösningar som kommer att förändra världen. Vårt team består av 2 000 experter från 50 länder. Till kundkretsen hör några av världens största och mest spännande varumärken. Vårt gemensamma mål är att revolutionera intralogistiken på ett smart sätt och med nya angreppssätt. Med flexibla #robotbaserade och #datastödda automationslösningar effektiviserar vi försörjningskedjan och driver på industrin. #Bli en del av vårt team och förverkliga dina idéer!
Om anställningen:
Tjänsten är en del av Xameras Allt-i-Ett Karriär som syftar till att du ska hitta helt rätt i karriären samt få kompetensutveckling och trygghet i din anställning via oss!
Du är heltidsanställd hos Xamera den första perioden, där ambitionen är att du sedan går över i en anställning hos Swisslog. Under tiden du är anställd hos oss gör vi allt för att du ska trivas, få en bra onboardning och att ditt nya jobb matchar dina förväntningar och mer därtill. Genom en coachande och närvarande konsultchef, månadsvisa kompetensutvecklingstillfällen för att boosta starten på karriären, samt ett nätverk med roliga after works och event ser vi till att starten på ditt nya karriär blir riktigt bra!
Xamera arbetar för att du ska trivas och utvecklas på ditt nya jobb, därför finns vi med i alla skeden för att guida och stötta dig med stort och smått, Allt-i-Ett Karriär helt enkelt!
Startdatum:
Snarast möjligt, enligt överenskommelse.
Allmän information:
Ansök genom länken nedan! Hittar du den inte? Klicka här: https://xamera.teamtailor.com/... (https://xamera.teamtailor.com/jobs/1484767-system-designer-product-sales-till-swisslog) Om du har några frågor gällande tjänsten kan du kontakta ellen@xamera.se. Detta uppdrag tillsätts löpande, så skicka iväg din ansökan idag!
Ort: Boxholm, Östergötland